Genel Bilgi
Kod | PZR162 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK EREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Geleceğin yönetici ve girişimcilerine yeni fikir geliştirme, iş planı hazırlama, iş kurma, işi büyütme konularında bilgiler sunmak
Dersin İçeriği
Giriş, Girişimcilik Teorisinin Gelişimi, Girişimcilik Türleri, Girişimcilik Özellikleri, İş Kurma Süreci: Kariyer Planlaması, İş Kurma Süreci: Giriş Modunun Seçimi, İş Planı Hazırlama, Kobi Yönetiminin Temel Kavramları, Kobi Yönetiminin Özellikleri Ve Temel Zorlukları, Kurumsallaşma Ve Kurumsal Girişimcilik, Yenilikçilik Ve Yaratıcılık, İş Planı Sunumları, İş Planı Sunumları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Leven Şahin, Girişimcilik, , İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirme |
ÖÇ03 | KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt etme |
ÖÇ04 | Yeni iş kurmak için iş planı hazırlayabilme |
ÖÇ05 | Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Girişimcilik Teorisinin Gelişimi | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Girişimcilik Türleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Girişimcilik Özellikleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İş Kurma Süreci: Kariyer Planlaması | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İş Kurma Süreci: Giriş Modunun Seçimi | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İş Planı Hazırlama | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kobi Yönetiminin Temel Kavramları | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Kobi Yönetiminin Özellikleri Ve Temel Zorlukları | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Kurumsallaşma Ve Kurumsal Girişimcilik | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Yenilikçilik Ve Yaratıcılık | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | İş Planı Sunumları 1 | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | İş Planı Sunumları 2 | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Ders Tekrarı | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |