PZR251 Reklamcılık

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PZR251
Ad Reklamcılık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ARZU SANDALLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ARZU SANDALLIOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Reklamcılıkla ilgili temel kavramların öğretimi, reklam öncesi ve sonrası uygulamaların kavranması, reklam ve medya planının oluşturulması ve planlarla ilgili unsurların tanıtılması.

Dersin İçeriği

1) Reklamı tanımlayıp, özelliklerini, amaçlarını, türlerini, dünyada ve Türkiyedeki reklamcılığın tarihsel gelişimi ile reklamcılık ilkelerini kavrayabilme, 2) Reklamcılığın, ekonomik sosyal ve yasal yönü kavrayabilme, 3) Reklam ajansları, işletmelerin reklamcılık bölümleri ve medyanın reklam bölümlerinin yetkileri, görevleri, avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme, 4) Reklam kampanyası hazırlama süreci aşamalarını, bütçe belirlemeyi ve reklam kampanyasındaki yaklaşımları kavrayabilme, 5) Reklam metni yazımında dikkat edilmesi gereken unsurları anlama ve reklam metni hazırlama yöntemlerini kavrayabilme, 6) Medya araçlarının avantaj ve dezavantajlarını, reklam bütçesinde dikkate alınması gereken faktörleri ve bütçe belirlenirken yararlanılacak yöntemleri kavrayabilme, 7) Reklam öncesi ve reklam sonrası reklam etkinliğini ölçme yöntemlerini kavrayabilme, 8) Türkiye de reklamcılığın genel durumunu, sorunlarını ve uluslar arası reklam stratejilerini kavrayabilme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Nedir Bu Reklam, Muazzez Babacan, Beta Yayınları, 2015

Notlar

Nedir Bu Reklam, Muazzez Babacan, Beta Yayınları, 2015


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama iletişiminde reklamın yerini açıklar.
ÖÇ02 Reklamın işlevlerini ve türlerini tanımlar.
ÖÇ03 Reklamda medya planlamasını yapar.
ÖÇ04 Reklamın iletişim, ekonomik ve sosyal rolünü açıklar.
ÖÇ05 Reklam ajanslarının rol ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ06 Reklamcılıkta tüketici davranışlarını ve önemini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgileri ifade eder. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde tartışır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları benzerlikleri ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların nedenini/sonucunu açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyada ve Türkiye'de Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Dünyada ve Türkiye'de Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi ve Reklamcılık İlkelerini Anlayabilme Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Reklamcılığın Sosyal ve Ekonomik Yönleri Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik ve Yasal Yönleri Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Reklamcılık Kurumları Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Reklamcılık Ajansları Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Reklam Kampanyasının Planlanması Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Konunun kaynak kitaplarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vize Sınavı Vize Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Reklam metni Yazımı Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Reklam metni Yazımı ve Basılı yayın İçin Reklam Yaratımı Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Medya Planlama Seçimi Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Medya Planlama Seçimi ve Reklam Bütçesi Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Türkiye'de Reklamcılık ve Uluslar arası Reklamcılık Konunun kaynak kitaplarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 08:16