Genel Bilgi
Kod | PZR269 |
Ad | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ARZU SANDALLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ARZU SANDALLIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşgücü verimliliğini artırmak ve iş yaşamının niteliğini yükseltmek için temel alınan kriterler konusunda bilgi sahibi yapmak ve bunların sağlanması için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması
Dersin İçeriği
1) İnsan kaynakları yönetiminin önemi hakkında bilgi verme, 2) İnsan kaynakları planlaması hakkında bilgi verme, 3) Eleman seçimi ve değerlemesi hakkında bilgi verme, 4) Hizmet içi eğitim hakkında bilgi verme, 5) Performans değerleme hakkında bilgi verme, 6) Motivasyon ve teknikleri hakkında bilgi verme , 7) İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarımı konusunda bilgi verilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Hüseyin Özgen ve Azmi Yalçın, 2010
Notlar
İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Hüseyin Özgen ve Azmi Yalçın, 2010
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan kaynaklar yönetiminin temel faaliyet alanlarını ve işlevlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | İnsan kaynakları yönetimini etkileyen iç ve dışı çevresel unsurları listeler. |
ÖÇ03 | İnsan kaynakları bölümünün yapılandırılması sırasında etkili olan faktörleri sıralar. |
ÖÇ04 | İnsan kaynakları planlaması sürecini açıklar. |
ÖÇ05 | İşe alma, oryantasyon, personel eğitimi, ücretlendirme ve performans değerlendirmesi kavramlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Kariyer planlaması ve kariyer planlama süreci hakkında bilgi verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgileri ifade eder. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları benzerlikleri ve farklılıkları yönünden karşılaştırır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların nedenini/sonucunu açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Tanımı ve Kapsamı | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Çevre | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Küreselleşme | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | İnsan Kaynakları Planlaması | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Personelin İşe Alınması : Başvuruların Toplanması ve Personel Seçimi | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Personelin İşe Alınması: Başvuruların Toplanması ve Personel Seçimi | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Seçilen Personelin İşe Yerleştirilmesi ve İşe Alıştırılması | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşe Yerleştirme | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Personel Eğitimi | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Personelin Eğitimi | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Kariyer Planlaması | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Performans Değerlemesi | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | İnsan Kaynakları Yönetiminde İhtiyaçlar Ve Motivasyon | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi Örnekleri | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |