Genel Bilgi
Kod | PZR254 |
Ad | Uluslararası Pazarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ARZU SANDALLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası pazarlamayı tanımlayarak ve özelliklerini avantajlarını/dezavantajlarını karşılaştırarak uluslararası pazarlara yönelmenin önemini, Türkiye'nin dış ticaretteki durumunu, uluslararası ticaret blokları hakkında bilgilendirmek
Dersin İçeriği
1) Uluslararası pazarlamanın önemini ve temel stratejilerini kavrayabilme, 2) Uluslararası pazar araştırmasında toplanacak bilgileri ve araştırma türlerini kavrayabilme, 3) İhracata uygun ürün geliştirmesinde, yeni ürün fikirlerinin geliştirilmesi, fiyatlandırılıp marka oluşturulmasını, iç ve dış ambalaj özelliklerini kavrayabilme, 4) Uluslararası pazarlama stratejilerinde standartlaştırma, ürün yaşam dönemi, pazar bölümlenmesi, pazar seçimi ve piyasa hakkında önemli bilgilerin kavranması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Cem Kozlu, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2019
Notlar
Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Cem Kozlu, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
ÖÇ02 | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma |
ÖÇ03 | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz etme, yorumlama, sorgulayabilme eleştirebilme ve çözüm arama yetisine sahip olma |
ÖÇ04 | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanma |
ÖÇ05 | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel yada ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
ÖÇ06 | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
ÖÇ07 | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilme, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olma |
ÖÇ08 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olma. |
ÖÇ09 | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilme. |
ÖÇ10 | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
ÖÇ11 | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilme, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişi,kurum veya kuruluşlarla iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
ÖÇ12 | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ13 | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma |
ÖÇ14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlıgı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
ÖÇ15 | Pazarlamaya ilişkin sorun alanlarını önceden tespit ederek ve gerekli önlemleri alma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası Pazar ve Pazarlama Kavramı ve Gelişimi | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Uluslararası Pazar ve Uluslararası Ticaret | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Uluslararası Pazar Araştırmasında Toplanacak Bilgiler | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Uluslararası Pazar Araştırmasında Bilgi Toplama | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Uluslararası Pazar Araştırması | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Uluslararası Pazar Araştırması Türleri | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | İhracata Uygun Ürünün Geliştirilmesi | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İhracata Uygun Ürün Oluşturulması | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Uluslararası Pazarlama Stratejileri | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Stratejik Odaklaşma ve Stratejiden Organizasyona Geçiş | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Banka İşlemleri ve Ürünün Dış Pazarda Tanıtılması | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Ürünün Dış Pazarda Tanıtılması | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Uluslararası Yeni Pazarlar ve Vizyonlar | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Uluslararası Yeni Pazarlar ve Yeni Vizyonlar | Konunun kaynak kitaplarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |