Genel Bilgi
Kod | PZR252 |
Ad | Marka Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK EREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin marka stratejileri ve yönetimini iş hayatında başarıyla hayata geçirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Markanın Tanımı ve Özellikleri, Marka Yönetim, Marka Stratejileri, Markanın, Marka Kişiliği ile Stratejik Farklılığın Yaratılması, Markanın Tasarım Unsurları, Ambalaj Tasarımı ve Marka, Marka Bağlılığı ve Türleri, Marka Değerliliği ve Marka Konumunun Belirlenmesi, Markanın Algılanması, Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları, Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları, Başarılı Marka Yönetimi Örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mehmet Baş, Marka Yönetimi, Ankara 2020.
Notlar
Fatma Atıgan, Marka Yönetimi, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilme |
ÖÇ02 | Marka konumlandırma ile pazarlama strateji ve uygulamalarını uyumlaştırabilme |
ÖÇ03 | İşletmenin amaç ve stratejilerine göre marka stratejilerini takip edebilme ve buna uygun davranabilme |
ÖÇ04 | Markaya kişilik kazandıran prensipleri benimseyerek uygulayabilme |
ÖÇ05 | Tasarım olarak markanın sahip olduğu unsurların önemini kavrayabilme |
ÖÇ06 | Markanın tamamlayıcı unsurlarının inceleyebilme |
ÖÇ07 | Tüketicilerin markaya olan bağlılık derecelerini değerlendirebilme |
ÖÇ08 | Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilme |
ÖÇ09 | Marka değerliliğinin işletmeler açısından önemini kavrayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Markanın Tanımı ve Özellikleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Marka Yönetim Süreci | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Marka Stratejileri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Markanın Özellikleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Marka Kişiliği ile Stratejik Farklılığın Yaratılması | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Markanın Tasarım Unsurları | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ambalaj Tasarımı ve Marka | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Marka Bağlılığı ve Türleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Marka Değerliliği ve Marka Konumunun Belirlenmesi | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Markanın Algılanması | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları 1 | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları 2 | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Başarılı Marka Yönetimi Örnekleri | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Ders Tekrarı | Konunun Ders Notlarının Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |