Genel Bilgi
Kod | RTST712 |
Ad | Sinema ve Ekoloji Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ekoloji araştırmalarındaki temel konu ve eğilimlerin öğrenilmesini; kültür, sanat ve iletişim biçimi olarak filmlerin yapım ve izleme sürecinde ekolojik yaklaşımların kullanımı için felsefi ve bilimsel birikimin kazanılmasını, insan ve doğa ilişkilerinde etik değerlerin edinilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ekoloji, Ekoeleştiri, Ekoloji ve diğer disiplinler, Ekosinema, Derin ekoloji, Toplumsal ekoloji, Eko feminizm, Ekoloji ve kültürel çalışmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Haftalık olarak belirtilmiştir
Notlar
Görsel Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekoloji çalışmalarındaki farklı yaklaşımları ayırd eder |
ÖÇ02 | Ekoloji kavramının insani bilimler, toplumsal ve doğa bilimlerindeki karşılıklarını yorumlar |
ÖÇ03 | Kültürel metinlerin ekolojik çözümlenmesinde temel kavramları bilir |
ÖÇ04 | Film yapım süreçlerinde ve film analizinde ekolojik değerleri ve kuramları kullanır |
ÖÇ05 | Alanla ilgili kuramsal çalışmalarda ve uygulama çalışmalarında ekolojik etik ilkeleri uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Neden Var? Türsel ortaklıklar | Yasam Neden Var?, Nick Lane, Küy | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Antik ve Modern dünyada doğa algısı | R. G. Collingwood, Doğa Tasarımı, İmge Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ekoeleştiriye Giriş. Temel kavramlar ve ekoeleştirinin tarihçesi | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toplumsal Ekoloji.Ekolojik bir toplum nasıl mümkün olur? | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay.Ekolojik Bir Topluma Doğru, Murray Bookchin, Sümer Yay | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Derin Ekoloji. Evren ve ekoloji çalışmaları arasında pozitivizmi aşmak. | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay.İslam ve Ekoloji, Richard Foltz, Frederick Denny,Azizan Baharuddin, Oğlak Yay. Derin Ekoloji ve İnsan Merkezcilik, Hasan Furkan Gök,Birikim. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Ekofeminizm. Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve doğanın sömürülmesi arasında ilişkinin kökenleri. | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay.Ekofeminizm Vandana Shiva, Maria Mies Sinek Sekiz Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Modern Çevre Hareketleri | Sessiz Bahar, Rachel Carson, Palme Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | ARA SINAV | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekosinema nedir? Yapım ve içerik açısından ekosinema | Understanding the audiences of ecocinema, Pietari Kääpä, Interactions: Studies in Communication & Culture Volume 4 Number 2. Ecocinema Theory and Practice,Stephen Rust, Salma Monani, and Sean Cubitt.Taylor & Francis. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sürdürülebilir Film Yapımı. Üretim öncesi, üretim ve üretim sonrasında sürdürülebilirlik | Green Shoots: Environmental Sustainability and Contemporary Film Production,Jonathan Victory,June 2015Studies in Arts and Humanities 1(1):54-68 DOI: 10.18193/sah.v1i1.6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ekosinema ve hayvan çalışmaları | Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi, Ö.N.E.Gürbüz, DOI: 10.31122/Sinefilozofi.673370. Türk Sinemasında Hayvan İmgesi, https://hayvanlarinaynasinda.wordpress.com/2019/12/04/turk-sinemasinda-hayvan-imgesi/ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Derin ekoloji kavramı açısından film çözümlemeleri: Yaradılış: Büyük Sır filmi ( Claude Nuridsany, Marie Pérennou) | Okuma, araştırma, izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Toplumsal ekoloji kavramı açısından film çözümlemeleri: Yağmuru Bile ( Icíar Bollaín) | Okuma, araştırma, izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Ekofeminizm kavramı açısından film çözümlemeleri: Blue Vinyl (Daniel B. Gold ve Judith Helfand) | Okuma, araştırma, izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
15 | Ekolojik Film Çözümlemeleri: İnsanolmayan canlılar ve ekolojik çözümleme | Araştırma, okuma,izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Final Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |