Genel Bilgi
Kod | FBE1700 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez konusunda öğrencinin yönlendirilmesi
Dersin İçeriği
öğrencinin tez konusu hakkında çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
tez konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları
Notlar
tez konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | araştırma yapmayı öğrenir |
ÖÇ02 | deneysel verileri değerlendirerek tez yazar |
ÖÇ03 | araştırma makalesi yazmayı ve öğrenir |
ÖÇ04 | literatür taramasını öğrenir |
ÖÇ05 | tez sunumunu öğrenir |
ÖÇ06 | tez araştırmasında eksiklerini görür |
ÖÇ07 | araştırmada yeni fikirler öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | belirlenen tez konusu | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | belirlenen tez konusu hakkında araştırmaya başlar | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | belirlenen tez konusu hakkında literatür taraması yapar | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | tez konusu hakkında fikir alışverişi | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | tez konusu hakkındaki eksikler keşfedilir | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | tez konusu hakkında eksikler giderilir | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | tez konusu hakkındaki bilgi tam anlamıyla toplanır | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | araştırma ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | tez konusu sunumu hakkında bilgi verilir | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | tez konusu sunumu hakkında araştırma yapılır | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | tez konusu sunumu hakkında eksikler keşfedilir | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | tez sunumu hakkında eksikler giderilir | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | tez sunumu hakkında fikir alışverişi yapılır | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | tez konusu ve sunumu hakkında bilgilendirilir | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | tez sunumu | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | araştırma ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 25 | 300 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 25 | 250 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 610 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,40 | ||
AKTS | 24 AKTS |