Genel Bilgi
Kod | FBE721 |
Ad | Çevre ve Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
halk sağlığı ile çevre arasındaki ilişki
Dersin İçeriği
çevre ve çevre kirliliği, halk sağlığı üzerindeki etkisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
çevre ve halk sağlığı ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | çevre kirliliğinin nedeninin sorgular ve öğrenir |
ÖÇ02 | çevre kirliliğinin sebeplerini sorgular |
ÖÇ03 | çevre kirliliğine yönelik çözümleri araştırır ve öğrenir |
ÖÇ04 | çevre kirliliğine yönelik çözüm önerileri hazırlar |
ÖÇ05 | çevre ve halk sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklar |
ÖÇ06 | çevre kirliliğinin halk sağlığına etkisini sorgular |
ÖÇ07 | çevre kirliliğin önlenmesine yönelik proje tasarımı yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | çevre ve halk sağlığı | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çevre kirliliği nedir | ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | halk sağlığı nedir | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | çevre kirliliği ve halk sağlığı arasındaki ilişki nelerdir | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | çevre kirliliğinin nedenleri | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | çevre kirliliğinin insan hayatı ve doğa üzerinedeki etkisi | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | halk sağlığını etkileyen faktörler | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | halk sağlığının önemi | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | çevre kirliliğine yönelik yapılan çalışmalar | ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | çevre kirliliğine yönelik çözüm önerileri | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | çevre kirliliğine karşı duyarlılık | Ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | çevre kirliliğine karşı toplumun bilinçlendirilmesi | ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | çevre ve halk sağlığı kavram haritası | ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | çevre ve halk sağlığı proje tasarımı | ders kitabı okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |