Genel Bilgi
Kod | FBE720 |
Ad | Biyoloji Derslerinde Kavram Yanılgıları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH MATYAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoloji öğretiminde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının neler olduğunun ortaya çıkarılması ve giderilmesi yollarını öğretmeyi amaçlar
Dersin İçeriği
Biyoloji öğretiminde sık karşılaşılan kavram yanılgılarının
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Makaleler
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji eğitiminde (ortaöğretim) öğrencilerde sıklıkla görülen kavram yanılgılarını ifade eder |
ÖÇ02 | Kavram yanılgılarının kaynaklarını farkeder |
ÖÇ03 | Kavram yanılgılarının ortaya çıkarılma yollarını tanır |
ÖÇ04 | Kavram yanılgıları ile ilgili alan yazındaki eksiklik ve eğilimleri keşfeder |
ÖÇ05 | Alan yazındaki eksiklik ve eğilimleri keşfeder |
ÖÇ06 | Kavram yanılgılarını konu alan makaleleri eleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin akışı hakkında görüşme, Fen eğitiminde kavram yanılgısı ve önemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Makale tartışması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Hücre | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Genetik Kavramları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Sindirim sistemi kavramları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Dolaşım sistemi kavramları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Boşaltım | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Solunum | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Kalıtım | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İskelet | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sinir sistemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Üreme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Organeller | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kıkırdak dokusu | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Kemik dokusu | Sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |