Genel Bilgi
Kod | FBE719 |
Ad | Biyolojide Materyal Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH MATYAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoloji dersinde kullanılabilecek materyaller, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği
İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, biyolojik materyal hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı-Pegem Akademi (Editör Emine Cabı)
Notlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı-Pegem Akademi (Editör Emine Cabı)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler biyoloji dersinde materyal tasarlar ve geliştirir. Teknolojik gelişmeleri takip eder. Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirir. Teknolojik gelişmeleri takip eder |
ÖÇ02 | Teknolojik gelişmeleri takip eder, materyallere uyarlar |
ÖÇ03 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanım |
ÖÇ04 | Takım çalışmasını bilir |
ÖÇ05 | Biyoloji dersinde kullanılabilecek materyalleri bilir |
ÖÇ06 | Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirir. |
ÖÇ07 | Biyolojik materyalari tanır |
ÖÇ08 | Materyal yapar, materyalleri kullanır ve kullanmayı öğretir. |
ÖÇ09 | Çevreden sağlayacağı ekipmanlarla materyal yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoloji dersinde kullanılabilecek materyaller | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Biyoloji dersinde kullanılabilecek yöntemler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Öğretim teknolojileri yoluyla iki boyutlu materyal geliştirilmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İnternet ve uzaktan eğitim | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | İlgili kısımların okunması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Biyolojik materyal hazırlanması ödev mikroorganizmalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | çiçekli bitkiler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | organlar ve sistemler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | hücre hazırlanması | İlgili bölümün okunması | Yöntem Seçilmemiş |
13 | DNA hazırlaqnması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Biyolojik materyal hazırlanması ödev serbest | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dolaşım sistemi hazırlanması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Solunum hazırlanması | İlgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımların okunması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |