Genel Bilgi
Kod | MK528 |
Ad | Computational Fluid Dynamics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÖKTÜRK MEMDUH ÖZKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
ANSYS- Fluent programı kullanarak farklı akış problemleri için analiz yapma kabiliyeti kazandırmak
Dersin İçeriği
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği yöntemini kullanarak farklı akış problemleri için Navier-Stokes ve Süreklilik denklemlerinin çözülmesi, akış simülasyonlarnın elde edilmesi, sonuçların analizi ve doğrulanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications kitabı , Yunus A. Cengel, John M. Cimbala.
Notlar
Ek kaynak: Computational Fluid Dynamics: A Practical Approach, Jiyuan Tu, Guan-Heng Yeoh, Chaoqun Liu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonlu hacimler yöntemi ile fiziksel akış denklemlerinin çözülmesi |
ÖÇ02 | Akış probleminin belirlenmesi, akış alanı ve ağ yapısı oluşturma |
ÖÇ03 | ANSYS- Fluent paket programını kullanabilme kabiliyeti |
ÖÇ04 | Farklı akış tipleri için laminer ve türbülanslı çözümler elde edebilme |
ÖÇ05 | Having the fundemental knowledge of available turbulent models and their proper use for the relevant flow problem |
ÖÇ06 | HAD analizi ile elde edilen verilerin ileri analizini yapabilme |
ÖÇ07 | Elde edilen sonuçların doğruluğunun ve hassasiyetinin literatür ile uyumunu kontrol edebilme yetisi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sonlu Hacimler Yöntemine Giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Sonlu Hacimler Yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | ANSYS- Fluent Programının tanıtımı ve CFD adımları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Boru içerisinde iki boyutlu akış için laminer akış analizi ve verilerin analitik denklemler ile doğrulanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
5 | Türbülans modellerin tanıtılması ve kullanım alanlarının anlatılması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Boru içerisinde iki boyutlu akış için türbülanslı akış analizi ve verilerin analitik denklemler ile doğrulanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | HAD için mevcut çözücü ayarları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Üç boyutlu boru içerisinde laminer / türbülanslı akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Diaresel bir silindir etrafında farklı Reynold sayılarında HAD analizi ve animasyon oluşturma | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Küt bir cisim etrafında farklı Reynold sayılarında HAD analizi ve animasyon oluşturma | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Sıkıştırılabilir akış koşulları altında bir kanat profili etrafında HAD analizi ve verilerin doğrulanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Yüksek hücum açılarında kanat profili etrafında HAD analizi ve verilerin doğrulanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Düşük Reynold sayısında bir kanatçık etrafında akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | HAD ile çok fazlı akış analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |