MK015 Design Project Studies I

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MK015
Ad Design Project Studies I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ALİ BİRCAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKAN YAVUZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Makine mühendisliği ile ilgi alanlardan oluşan proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve öğrencilere gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmak

Dersin İçeriği

İlgili projeyle ilgili teknik araştırma, laboratuvarda deneysel çalışmalar, proje sunumu

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Danışman ile yüz yüze

Notlar

Danışman ile yüz yüze


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Makine mühendisliği alanında güncel bir konu/sorun ile ilgili bir araştırma veya tasarım projesi geliştirme becerisi
ÖÇ02 Deneysel çalışma/anket çalışması/modelleme çalışması/ürün/sektör/sistem analizi içeren bir araştırma projesi veya tasarım projesi yürütme becerisi
ÖÇ03 Proje sonuçlarını analiz etme, yorumlama, raporlama ve sunma becerisi
ÖÇ04 Bireysel olarak bağımsız çalışma becerisi, talimatları takip etme becerisi
ÖÇ05 Bilişim teknolojilerini mesleki çalışmalarda etkin olarak kullanma becerisi
ÖÇ06 Mesleki konularda bilgiye erişebilmek için doğru ve çeşitli kaynaklara ulaşabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Literatür araştırması yapabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlgili proje hakkında teknik araştırma Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İlgili proje hakkında teknik araştırma 2 proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 İlgili proje hakkında teknik araştırma 3 proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 İlgili proje hakkında teknik araştırma 4 proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Laboratuvarda deneysel çalışma proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Laboratuvarda deneysel çalışma 2 proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
7 Laboratuvarda deneysel çalışma 3 proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Laboratuvarda deneysel çalışma 4 proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
9 Laboratuvarda deneysel çalışma 5 proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Laboratuvarda deneysel çalışma 6 Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 Proje raporunun hazırlanması Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Proje raporunun hazırlanması 2 Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Proje raporunun hazırlanması 3 Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Proje raporunun hazırlanması 4 Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Proje sunumu Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
16 Proje sunumu 2 Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
17 Proje sunumu 3 Proje ile ilgili dokümantasyonların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 04:28