Genel Bilgi
Kod | EEE113 |
Ad | Introduction to Electrical Engineering |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAMİ ARICA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Kasım ZOR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Elektrik-Elektronik mühendisliği içeriği konusunda farkındalık yaratmak, öğrencileri mesleğe çekmek ve ilgi oluşturmak.
Dersin İçeriği
Elektrik nedir, Elektrik Biliminin Tarihi, Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı, Güç Ağları, Elektrik Mühendisi ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar, Analog Elektronik, Sayısal Elektronik, Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli, Eşdeğer Devre Kavramı, Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi, Ölçme ve Kontrol Sistemleri, Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim, Mühendislik Etiği, Etik Kodları, Etik Problemleri ve Onların Çözüm Teknikleri, IEEE Etik Kodları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dersin içeriğinin tamamını kapsayan bir ders kitabı yoktur.
Notlar
Ders içeriği dersin öğretim üyesinin anlatımları ve ders notlarından takip edilebilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik bilgisinin mühendislikte zorunlu olduğunu anlamak |
ÖÇ02 | Mühendislik problemlerini çözmek için matematiksel modellerin kurulması |
ÖÇ03 | Sistem kavramı kullanarak genellikle karmaşık bir mühendislik sorununu anlama yeteneği |
ÖÇ04 | Bir karara varmanın,analiz etmenin, yorumlamanın ve veri toplamanın önemini anlamak |
ÖÇ05 | Elektronik teknolojisinin avantajlarını anlamak |
ÖÇ06 | Hem sözlü hem de yazılı olarak etkin inglizce iletişim kurma becerisi |
ÖÇ07 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin tanınması; Bilgilere erişme yeteneği, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etmek ve onu / kendini eğitmek için takip etmek |
ÖÇ08 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik nedir | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektrik Biliminin Tarihi | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elektrik Enerjisi Üretimi, İletimi ve Dağıtımı | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Güç Ağları | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisi arasındaki farklar | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Analog Elektronik | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sayısal Elektronik | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sistem Kavramı, Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modeli | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Eşdeğer Devre Kavramı | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elektrik sinyalleri içine Fiziksel sinyallerin dönüşüm ya da tam tersi | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ölçme ve Kontrol Sistemleri | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kontrol Sistemlerinin Kıyaslanması ve açıklayıcı örnekler, Robotik, Haberleşme Sistemleri, Kablosuz İletişim | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mühendislik Etiği, Etik Kodları, Etik Problemlerini Anlamak ve Onların Çözüm Teknikleri | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mühendsilerin Hakları ve Sorumlulukları, Çevresel Etik, IEEE Etik Kodları, Kurumsal Etik | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı okuma/Problem çözme. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |