Genel Bilgi
Kod | EEE114 |
Ad | Engineering Drawing |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi ERDİ TOSUN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraberdünyada yaygın olarak kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programı olan AutoCAD yardımıyla çizimlerin nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir.Parçalarının teknik resimlerinin nasıl çizileceğini ve nasıl okunacağını öğretmek
Dersin İçeriği
Bu ders, mühendislikte kullanılan çizim ve tasarım metodları hakkında başlıca fikirler verir.Gerçek bir tasarımda, ucu açık problemlerin çözümünde öğrenciye beceri kazandırır. Doküman hazırlamada ve grup çalışmalarında öğrenciye yetenek kazandırır. Grup çalışmaları öğrenciye teknik alanda sunum ve anlatım becerileri kazandırır. Grup ödevleri, profesyonel anlamda elektrik mühendisliğine uygun olarak seçilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Autocad 2020, Hasan Gökkaya, Nobel akademik yayıncılık
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel geometrik çizimleri çizer |
ÖÇ02 | Perspektif resimlerden temel görünüşleri ve temel görünüşlerden perspektif resimleri çizer ve ölçülendirir |
ÖÇ03 | Kesit alma yöntemlerini uygulayabilir |
ÖÇ04 | İzometrik resimler çizip ölçülendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Web sayfasına Konulan sunumun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Mühendislik çizim teriminolajisini anlama ve kavrama | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Basit mühendislik çizimleri öğrenme | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Draw, object snap, modify and viewing Menüleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Draw, object snap, modify and viewing Menüleri, örnek çizimler | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Orthographic Görünüş temelleri, üç boyutlu modelden görünüş çıkarmanın temlleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Orthographic Görünüş temelleri, üç boyutlu modelden görünüş çıkarmanın temlleri, örnek çizimler | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
9 | Üç Görüntü oluşturma | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Üç görüntü oluşturma, örnekler | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çizim çalışmaları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Ölçülendirme | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Ölçülendirme, örnekler | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Layer | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Text oluşturma | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdırk | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |