Genel Bilgi
Kod | EEE209 |
Ad | Differential Equations |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamalı matematiğin temel konularından olan diferansiyel denklemler konusunun elektrik mühendisliği ve genel mühendislik uygulamaları ile verilmesi
Dersin İçeriği
Giriş. Birinci derece denklemler. İkinci derece lineer homojen denklemler. İkinci derece lineer homojen olmayan denklemler. Yüksek dereceli lineer denklemler. Lineer denklem sistemleri. Kuvvet serileri ile çözüm. Laplace dönüşümü.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Notes on Diffy Qs: Differential Equations for Engineers - Jiri Lebl
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Diferansiyel denklemleri sınıflayabilir. |
ÖÇ02 | Sınıfladığı diferansiyel denklemi çözme için yöntem önerir. |
ÖÇ03 | Fiziksel sistemlerin birinci derece denklemlerini verilen bilgiler ışığında yazıp çözer. |
ÖÇ04 | Sabit katsayılı homojen olmayan denklemleri çözer. |
ÖÇ05 | Laplace transform kullanarak uygun denklemleri çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Diferansiyel denklemlere giriş | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Birinci derece denklemler - değişkenleri ayırma, fiziksel uygulamalar | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Birinci derece denklemler - tam diferansiyeller | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Birinci derece denklemler - integral çarpanları | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Genel birinci derece lineer denklemler | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İkinci derece denklemler - sabit katsayılı homojen denklemlerin çözümü | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Belirlenmemiş katsayılar ve parametrelerin varyasyonu yöntemleri | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Şu ana dek işlenen ders konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Daha yüksek dereceli denklemler | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümü | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümü (devam) | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kuvvet serileri ile denklem çözümü | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Laplace transform | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Laplace transform - 2 | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tekrar | Geçen dersin konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,56 | ||
AKTS | 7 AKTS |