Genel Bilgi
Kod | EEE228 |
Ad | Numerical Methods |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kompleks analitik problemlerin bilgisayar sistemleri kullanılarak çözümünü gerçekleştirmek amacıyla nümerik metotlarına giriş. Bilgisayar programlama yöntemiyle problem çözme becerielerini gelitşirme.Algoritma geliştirme yöntemlerine giriş sağlama.
Dersin İçeriği
Numerik metodların mühendislik uygulamaları, hassasiyet ve yakınlık, numerik hataların tartışması, matrislerin tersi, lineer eşitlikler ve optimizasyon, sınırlı fark ifadeleri, interpolasyon ve yakınlık, numerik türeve ve integral gibi konular ve bunlarla ilgili algoritmalar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Numerical Methods for Engineers, Chapra, Steven C., and Raymond P. Canale. New York: Mcgraw-hill, 2011.
Notlar
Çevirim içi kaynaklar, simülasyon yazılımları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Analitik bir probleme uygun nümerik çözüm yöntemini seçer. |
ÖÇ02 | Regresyon ve interpolasyon yöntemlerini kullanılarak istatistiksel analiz yapar. |
ÖÇ03 | Numerik metotları uygulamak amacıyla küçük programlar yazar. |
ÖÇ04 | Aynı problemin farklı numerik çözümlerinin bilgi işlem açısından performans analizini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Analitik ve Nümerik Çözümlerin Karşılaştırılması | Basit diferansiyel denklem problemlerinin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hata Tanımları, Hassasiyet ve Yakınlık | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Eşitliklerin Kökleri Aralık Yöntemler | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Eşitliklerin Kökleri Açık Yöntemler | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Optimizasyon | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Lineer Cebirsel Eşitlikler ve Matrisler | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara Sınav | Ders Notlarını tekrar et | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını oku | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | LU Faktör Ayrımı | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Matrislerin Tersi ve Durumu | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Gaus Seidel Yöntemi | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Eigen Vektörler | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Lineer Regresyon | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Polynom Enterpolasyonu | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Fourier Serileri | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrar et. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrar et. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |