EEE307 Logic Circuits

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE307
Ad Logic Circuits
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel lojik tasarım yapabilecek bigi ve becerileri kazanır.

Dersin İçeriği

Sayı sistemleri, iki, sekiz ve on altı tabanlı sayı sistemleri, sayı sistemi çevirimleri, Boolean Cebiri, Lojik Kapıları, Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesi, Harita Metodu, Tablolama Yöntemi, Kombinatörel Devreler, İkili Aritmetik Elemanları, Kodlayıcı ve Kod Çözücüleri, Multipleksörler ve Veri Seçiciler, Veri Dağıtıcılar, Karşılaştırma Devreleri, ROM, Programlanabilir Mantık Devreleri, Mandallar ve Flip-Floplar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Digital Design, Morris Mano


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lojik devrelerinin giriş ve çıkış değerlerinin analizini yapar
ÖÇ02 Bir lojik tasarım problemini çözer.
ÖÇ03 Lojik devrelerinde olabilecek hataları tesbit ederek giderir.
ÖÇ04 Öğrenci Boolean ifadesi verilen bir devrenin çizimini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkili sayılarSayı tabanı değiştirmeTümleyenlerİşaretli ikili sayılar Oku Chapter 1.1-1.5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İkili kodlarİkili depolama ve kütükler Oku Chapter 1.6-1.9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Boolean tanımlarıTemel teoremlerBoolean fonksiyonlar Oku Chapter 2.1-2.4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Kanonik ve standart forumlarDiğer Lojik işlemlerSayısal lojik kapıları Oku Chapter 2.5-2.8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Boolean fonksiyonlarının sadeleştirilmesiKarnaugh Haritalama yöntemiİki,üç, dört ve beş değişkenli haritalar Oku Chapter 3.1-3.8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Toplamların çarpım sadeleştirimeNAND ve NOR ile uygulamalarıDikkate alınmayan durumlar Oku Chapter 3.5-3.8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap
7 Ara sınav öncesi tekrar Problem çöz Chapter 1,2,3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Elde dalgacı aktaran toplayıcılarElde tahmin eden toplayıcılarKod Çeviriciler Oku Chapter 4.5-4.6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Analiz prosedürüÇok seviyeli NAND kapılarıÇok seviyeli NOR kapılarıEXOR fonksiyonları Oku Chapter 4.7-4.9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 İkil toplama ve çıkartmaDesimal toplayıcıGenlik karşılaştırıcı Oku Chapter 5.1-5.4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 KodlayıcılarKod ÇözücülerMultpleksırlar Oku Chapter 5.5-5.6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Bellek ElemanlarıROM RAMProgramlanabilir mantık dizileriProgramlanabilir dizi devreleriAlan programlanabilir kapı dizileri Oku Chapter 5.5-5.6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ardışık Devre tasarımına girişiFlip-Floplar Oku Chapter 6.1-6.3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Devre modelleme yazılımlarıBetimleme teknikleri Modelsim Student Version'u kur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:42