EEE329 Linear Integrated Circuits

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE329
Ad Linear Integrated Circuits
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Tümleşik devre blokları akım aynaları, fark yükselteçleri, çıkış katları ve işlemsel kuvvetlendiricilerin çalışmasını, karakteristiklerini ve sınırlandırmalarını anlamak, Doğrusal ve doğrusal olmayan Op-Amp ve OTA devre uygulamalarının analizini ve tasarımını yapmak.

Dersin İçeriği

Tümdevre yapısı: Akım aynaları, aktif yüklü devreler, Fark yükselteçleri, çok katlı yükselteçler, İşlemsel kuvvetlendiriciler (Op-Amp), OTA, Analog tümdevrelerin ideal olmayan etkileri: offset voltajı, giriş bias akımı, frekans yanıtı, CMRR. Tümdevre uygulamaları ve tasarım: Geribesleme, aktif süzgeçler, güç yükselteçleri, voltaj regülatörleri,..

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Electronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY, Microelectronics: Circuit Analysis and Design - Neamen

Notlar

Electronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY, Microelectronics: Circuit Analysis and Design - Neamen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akım Aynalarının karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını kavramak
ÖÇ02 Fark yükselteclerinin yapılarını, çalışmasını, sınırlandırmalarını kavramak
ÖÇ03 Çıkış ve Güç katlarınının yapısını, çalışmasını, sınırlandırmalarını kavramak
ÖÇ04 Op-Amp'ın çalışması ve sınırlandırmalarını anlamak
ÖÇ05 Op-amp uygulamarını anlamak
ÖÇ06 Tümleşik yapıları kullanarak analog devre uygulamaları tasarlama
ÖÇ07 Analog devreleri laboratuvar ortamında kurmak, Teorik ve deneysel sonuçları karşılaştırmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tümleşik Devre besleme tekniği Ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
2 BJT ve FET Akım Aynaları, Pspice genel tekrar ve Laboratuvar cihazlarının tanıtılması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
3 BJT Fark Yükselteçleri ve çok katlı yükselteçler, Lab. Uygulama: Akım Aynaları 2. hafta ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
4 FET Fark Yükselteçleri ve çok katlı yükselteçler, Lab Uygulama: BJT Fark Yükselteçleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
5 Basitleştirilmiş Op-Amp yapıları, Lab Uygulama: FET Fark Yükselteçleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
6 Doğrusal Op-Amp Devreleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
7 Ara sınav için Konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doğrusal olmayan Op-Amp devreleri, Lab Uygulama: Op-Amp Uygulamaları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
10 Tümleşik devre elemanları kullanarak tasarım 1 Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
11 Tümleşik devre elemanları kullanarak tasarım 2 Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
12 Güç yükselteçleri ve çıkış katları, Lab Uygulama: Aktif Filtre Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
13 Geribesleme ve stabilite, Lab Uygulama: Güç yükselteçleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
14 Tümleşik Gerilim regülatörleri, Lab Uygulama: Tümleşik gerilim regülatörleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
15 Yarı yıl sınavı için konu tekrarı Önceki ders konularının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:42