Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | EEE329 |
| Ad | Linear Integrated Circuits |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Özgür ÇELİK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tümleşik devre blokları akım aynaları, fark yükselteçleri, çıkış katları ve işlemsel kuvvetlendiricilerin çalışmasını, karakteristiklerini ve sınırlandırmalarını anlamak, Doğrusal ve doğrusal olmayan Op-Amp ve OTA devre uygulamalarının analizini ve tasarımını yapmak.
Dersin İçeriği
Tümdevre yapısı: Akım aynaları, aktif yüklü devreler, Fark yükselteçleri, çok katlı yükselteçler, İşlemsel kuvvetlendiriciler (Op-Amp), OTA, Analog tümdevrelerin ideal olmayan etkileri: offset voltajı, giriş bias akımı, frekans yanıtı, CMRR. Tümdevre uygulamaları ve tasarım: Geribesleme, aktif süzgeçler, güç yükselteçleri, voltaj regülatörleri,..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Electronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY, Microelectronics: Circuit Analysis and Design - Neamen
Notlar
Electronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY, Microelectronics: Circuit Analysis and Design - Neamen
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Akım Aynalarının karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını kavramak |
| ÖÇ02 | Fark yükselteclerinin yapılarını, çalışmasını, sınırlandırmalarını kavramak |
| ÖÇ03 | Çıkış ve Güç katlarınının yapısını, çalışmasını, sınırlandırmalarını kavramak |
| ÖÇ04 | Op-Amp'ın çalışması ve sınırlandırmalarını anlamak |
| ÖÇ05 | Op-amp uygulamarını anlamak |
| ÖÇ06 | Tümleşik yapıları kullanarak analog devre uygulamaları tasarlama |
| ÖÇ07 | Analog devreleri laboratuvar ortamında kurmak, Teorik ve deneysel sonuçları karşılaştırmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | 3 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık edinir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Tümleşik Devre besleme tekniği | Ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 2 | BJT ve FET Akım Aynaları, Pspice genel tekrar ve Laboratuvar cihazlarının tanıtılması | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 3 | BJT Fark Yükselteçleri ve çok katlı yükselteçler, Lab. Uygulama: Akım Aynaları | 2. hafta ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 4 | FET Fark Yükselteçleri ve çok katlı yükselteçler, Lab Uygulama: BJT Fark Yükselteçleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 5 | Basitleştirilmiş Op-Amp yapıları, Lab Uygulama: FET Fark Yükselteçleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 6 | Doğrusal Op-Amp Devreleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 7 | Ara sınav için Konu tekrarı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Doğrusal olmayan Op-Amp devreleri, Lab Uygulama: Op-Amp Uygulamaları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 10 | Tümleşik devre elemanları kullanarak tasarım 1 | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 11 | Tümleşik devre elemanları kullanarak tasarım 2 | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 12 | Güç yükselteçleri ve çıkış katları, Lab Uygulama: Aktif Filtre | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 13 | Geribesleme ve stabilite, Lab Uygulama: Güç yükselteçleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 14 | Tümleşik Gerilim regülatörleri, Lab Uygulama: Tümleşik gerilim regülatörleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 15 | Yarı yıl sınavı için konu tekrarı | Önceki ders konularının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||