Genel Bilgi
Kod | EEE328 |
Ad | Digital Electronics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dijital yapı bloklarını tanımak. RTL, DTL, TTL, ECL, CMOS, TG ve bellek mimarilerini anlamak ve tümleşik yapı tasarımları gerçekleştirmek. Multivibratör yapılarını anlamak ve tasarlamak.
Dersin İçeriği
Dijital IC lerin özellikleri: Fan-in, fan-out, karakteristikleri. BJT sayısal devreler: RTL, DTL, TTL, and ECL. MOSFET sayısal devreler: NMOS evirici, NMOS mantık devreleri, CMOS mantık devreleri, Geçiş kapıları, Zamanlama devreleri, osilatörler, iki durumlu devreler, tek durumlu devreler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Solid State Pulse Circuits- BellMicroelectronics: Circuit Analysis and Design - NeamenElectronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY
Notlar
Solid State Pulse Circuits- BellMicroelectronics: Circuit
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan bir öğrenci: |
ÖÇ02 | Sayısal elektronik devrelerin karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını anlar |
ÖÇ03 | RTL, DTL, TTL and ECL karakteristiğini, çalışmasını ve sınırlandırmalarını anlar |
ÖÇ04 | CMOS ve TG yapılarını, çalışması ve sınırlandırmalarını anlamak |
ÖÇ05 | Multivibratör devrelerinin çalışmalarını ve sınırlandırmalarını anlamak |
ÖÇ06 | Sayısal devreleri analiz eder ve tasarımını gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital Elektroniğe giriş, Dalğa şekilleri ve karakteristikleri | Ders konusunun tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fan-out, Diyot lojik devreleri, RTL ve DTL mimarisi Pspice genel tekrar ve Laboratuvar cihazlarının tanıtılması | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | TTL ve STTL devreleriLab. Uygulama: TTL devresi | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ECL devreleriLab Uygulama: ECL devresi | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Anahtarlamalı devrelerde MOSFET transistorLab Uygulama: NMOS kapısı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | NMOS kapısı devreleriLab Uygulama: NMOS kapısı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | TG circuitsLab Uygulama: TG | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CMOS kapı devreleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | CMOS tasarımıLab Uygulama: CMOS NOT kapısı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | NMOS ve CMOS BelleklerLab Uygulama: CMOS kapı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İki durumlu multivibratörler, Schmit mimarisiLab Uygulama: iki durumlu multivibratörler | Ders notlarının ilgili bölümünün okunması, Deney föylerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Astable MultivibratörlerLab Uygulama: Astable multivibratörler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tek kararlı multivibratörler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel konu tekrarı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |