Genel Bilgi
Kod | EEES419 |
Ad | Fiber Optic Communication |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere fiber optik hatlarının çalışması ve tasarımı hakkında temel bir anlayışa sahip olmaları için modern optik iletişim cihazları ve sistemlerine giriş yapmaktır.
Dersin İçeriği
Fiber optic iletişim temelleri, Optik İletişime genel bakış, Optik vericiler, optic kaynaklar, Genlik modülasyonu, Lazer diyotlar, Sinyaller ve gösterimleri, Dijital modülasyon, Optik alıcılar, Optik modülatörler, EM teori özeti, Fiberlerde zayıflama, fiberlerde dispersiyon, Fiberlerde modlar, Optik sistem tasarımı, Optik yükselteçler, BER ve OOK sistemleri, Göz diyagramları, Modülasyon teknikleri, Detektörler, Fotodiyotlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu,Fiber-Optic Communication Systems, Govind P. Agrawal, 4. basım(Ekim 19, 2010),Wiley.
Notlar
Optik Fiber İletişim, Gerd Keiser
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Optik iletişim konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Fiber optik bir hat tasarımı yapmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Fiber hat tasarım kriterlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Optik hat elemanlarının karakteristiğini ve çalışmasını anlar. |
ÖÇ05 | Teoride elde ettiği sonuçları, MATLAB ve diğer optik simülasyon programları kullanarak doğrular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fiber optic iletişim temelleri, Optik İletişime genel bakış | Derse hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Optik vericiler, optic kaynaklar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genlik modülasyonu, Lazer diyotlar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sinyaller ve gösterimleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dijital modülasyon | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Optik alıcılar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Optik modülatörler,EM teori özeti | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fiberlerde zayıflama, fiberlerde dispersiyon | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Fiberlerde modlar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Optik sistem tasarımı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Optik yükselteçler | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | BER ve OOK sistemleri, Göz diyagramları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Modülasyon teknikleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Detektörler, Fotodiyotlar | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |