Genel Bilgi
Kod | EEE424 |
Ad | Power Electronics II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET UĞRAŞ CUMA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Harmonikleri tanıma ve harmonikleri analiz edebilme, Frekans dönüştürcüleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinme, PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Güç Elektroniği Sisteminin detaylı simülasyonunu gerçekleştirilebilme.
Dersin İçeriği
Harmonikler, Frekans Dönüştürücüleri: Cycloconverter ve Gerilim Kaynaklı Evirgeçler, Gerilim Kontrol Yöntemleri, DC - DC konvertörler, Güç Elektroniği Uygulamaları, PSCAD/EMTDC simülasyon progamıyla modelleme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. H. Rashid, Power Electronics Handbook, Güç Elektroniği Devreleri, Uğur Arifoğlu, Power Electronics, Daniel Hart,
Notlar
Ders Notları, Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Harmonikleri tanır ve harmonikleri analiz eder |
ÖÇ02 | Harmonik Filtre tasarlar |
ÖÇ03 | Cycloconverterlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ04 | Gerilim kaynaklı evirgeçlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ05 | Gerilim kontrol yöntemlerini açıklar |
ÖÇ06 | DC - DC konvertörlerin devre yapılarını ve çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ07 | Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç kaynakları, Güç Kalitesi gibi Güç Elektroniği Uygulamalarını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Harmonikler - Harmoniklerin Analizi, Yük ve Kaynak Açısından Harmoniklerin Analizi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Harmonikler - Harmonik Filtereler, Harmonik Filtrelerin Analizi ve Dizaynı | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Frekans Dönüştürücüler - Cycloconverterler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Frekans Dönüştürücüler - Tek Faz Evirgeçler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Frekans Dönüştürücüler - Tek Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Frekans Dönüştürücüler - Üç Fazlı Evirgeçlerin Gerilim Kontrol Yöntemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Arasınav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Frekans Dönüştürücüler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla Frekans Dönüştürücü Devrelerinin Simülasyonları | PSCAD örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DC - DC Konvertörler - Buck DC- DC Konvertör, Boost DC- DC Konvertörler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | DC - DC Konvertörler - Buck-Boost DC- DC Konvertör, Cuk DC- DC Konvertörler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | DC - DC Konvertörler - PSCAD/EMTDC Simülasyon Programıyla DC -DC Konvertör Devrelerinin Simülasyonları | PSCAD örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Güç Elektroniği Uygulamaları - DC ve AC Motor Sürücüleri, Kesintisiz Güç Kaynakları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Güç Elektroniği Uygulamaları - Anahtarlamalı Güç Kaynakları, Güç Kalitesi Cihazları-2 | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |