Genel Bilgi
Kod | EEE416 |
Ad | Multidisciplinary Engineering Project |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, spesifik bir konuda araştırma yaparak çok disiplinli ve bütünlüklü bir çalışma ortaya koymasını sağlamak
Dersin İçeriği
İçerik tezin konusuna bağlıdır. Bu dersi alan öğrenci çalışmayı başka bölümden olan en az bir başka öğrenci ile yürütecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin seçilebilmesi için öğrencinin (dersin seçildiği dönemde) mezun olabilecek durumda olması gerekmektedir.
Kaynaklar
Proje danışmanı tarafından önerilen seçtiği proje konusuyla ilgili basılı ve çevirim içi kaynaklar.
Notlar
Donanım ve yazılım tasarım araçları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verı tabanlarını araştırır ve yapılmış çalışmaları derler. |
ÖÇ02 | Konu ile ilgili bir uygulama yapar, |
ÖÇ03 | Bütünlüklü bir bilimsel rapor hazırlar. |
ÖÇ04 | Başka disiplinden ortak/ortaklar ile çalışma koşullarına alışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ve ortak seçimi | Öğretim elemanlarının açıkladığı konular üzerine ön hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Konu üzerinde çalışma 2 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Konu üzerinde çalışma 3 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Konu üzerinde çalışma 4 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Konu üzerinde çalışma 5 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Konu üzerinde çalışma 6 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Konu üzerinde çalışma 7 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Konu üzerinde çalışma 8 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Konu üzerinde çalışma 9 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Konu üzerinde çalışma 10 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Konu üzerinde çalışma 11 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Konu üzerinde çalışma 12 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Konu üzerinde çalışma 13 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Konu üzerinde çalışma 14 | Yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |