Genel Bilgi
Kod | BB077 |
Ad | Ilıman İklim Meyve Türlerinde Biyotik ve Abiyotik Stres |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Iklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve ağaçlarında görülen Biyotik ve abiyotik stresin tanımlanması, fizyolojik değerlendirilmesi ve strese bağlı görülen verim ve kalitede görülen olumsuzlukların önlenmesine yönelik yapılabilecek uygulamalar
Dersin İçeriği
Iklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve ağaçlarında görülen Biyotik ve abiyotik stresin tanımlanması, fizyolojik değerlendirilmesi ve strese bağlı görülen verim ve kalitede görülen olumsuzlukların önlenmesine yönelik yapılabilecek uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Araştırma sonuçları ve güncel yayınlar
Notlar
Araştırma sonuçları ve güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meyve ağaçlarında biyotik ve abiyotik stres faktörlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Stres faktörlerinin neden oduğu fizyolojik bozuklukları ve alınabilecek önlemleri uygular. |
ÖÇ03 | sert çekirdekli meyvelerin yetiştirlmesi konusunda bilgi sahibidir ve karşılaşılan sorunları çözer |
ÖÇ04 | Meyve türlerinin fenolojik dönemlerini bilir karşılaşılabilecek anomalileri belirleyebilir. Gerekli uygulamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde stres nedir, | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Abiyotik stres faktöörleri 1 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
3 | Abiyotik stres faktörleri 2 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Biyotik Stres faktörleri 1 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | Biyotik Stres faktörleri 2 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | İklim değişikliğinin bitkiler üzerindeki olumsuz etkileri | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | İklim değişikliğinin bitkiler üzerindeki olumlu etkileri | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Ara Sınavlar | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Stresin oluşum mekanizması 1 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Stresin oluşum mekanizması 2 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | Stresin önlenmesine yönelik uygulamalar 1 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Stresin önlenmesine yönelik uygulamalar 2 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | Stresin önlenmesine yönelik uygulamalar 3 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Strese karşı dayanıklılık mekanizması hormonlar 1 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Strese karşı dayanıklılık mekanizması hormonlar 2 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm uygulamalar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm uygulamalar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |