BB022 Permakültüre Giriş

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB022
Ad Permakültüre Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK


Dersin Amacı / Hedefi

Tarımda Biyolojik kaynakların etkin kullanımı, biyolojik çeşitliliğin yetiştiricilikteki önemi, tarımsal kaynakların etkin ve etik kullanımı, meyve bahçelerinin, sebze alanlarının ve süs bitkisi alanlarının tasarımı ve planlanması, soğuk bölgelerde bahçe tasarımları, kurak iklim bahçe tasarımları, şehirde permakültür bahçeleri tasarımları, bazı faydalı permakültür bitkilerinin tanıtımı.

Dersin İçeriği

Tarımda Biyolojik kaynakların etkin kullanımı, biyolojik çeşitliliğin yetiştiricilikteki önemi, tarımsal kaynakların etkin ve etik kullanımı, meyve bahçelerinin, sebze alanlarının ve süs bitkisi alanlarının tasarımı ve planlanması, soğuk bölgelerde bahçe tasarımları, kurak iklim bahçe tasarımları, şehirde permakültür bahçeleri tasarımları, bazı faydalı permakültür bitkilerinin tanıtımı.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Konu ile ilgili yayınlar ve kitaplarYayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Permakültür hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ02 Su hasadı nasıl yapıldığı hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Bitkileri tanır ve nasıl kullanacağını bilir.
ÖÇ04 Permakültürde kullanılacak arazi düzenlemesi ve bitki deseni konusunda tavsiye ve önerilerde bulunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Permakültür 1 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
2 Permakültür 2 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
3 Permakültür 3 konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Permakültür 4 konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Permakültür 5 konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Permakültür 6 konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
7 Permakültür 7 konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
8 Ara Sınavlar konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Permakültür 9 konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
10 Permakültür 10 konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
11 Permakültür 11 konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
12 Permakültür 12 konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
13 Permakültür 13 konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
14 Permakültür 14 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
15 Permakültür 15 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 01:56