Genel Bilgi
Kod | BB022 |
Ad | Permakültüre Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımda Biyolojik kaynakların etkin kullanımı, biyolojik çeşitliliğin yetiştiricilikteki önemi, tarımsal kaynakların etkin ve etik kullanımı, meyve bahçelerinin, sebze alanlarının ve süs bitkisi alanlarının tasarımı ve planlanması, soğuk bölgelerde bahçe tasarımları, kurak iklim bahçe tasarımları, şehirde permakültür bahçeleri tasarımları, bazı faydalı permakültür bitkilerinin tanıtımı.
Dersin İçeriği
Tarımda Biyolojik kaynakların etkin kullanımı, biyolojik çeşitliliğin yetiştiricilikteki önemi, tarımsal kaynakların etkin ve etik kullanımı, meyve bahçelerinin, sebze alanlarının ve süs bitkisi alanlarının tasarımı ve planlanması, soğuk bölgelerde bahçe tasarımları, kurak iklim bahçe tasarımları, şehirde permakültür bahçeleri tasarımları, bazı faydalı permakültür bitkilerinin tanıtımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Konu ile ilgili yayınlar ve kitaplarYayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Permakültür hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ02 | Su hasadı nasıl yapıldığı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Bitkileri tanır ve nasıl kullanacağını bilir. |
ÖÇ04 | Permakültürde kullanılacak arazi düzenlemesi ve bitki deseni konusunda tavsiye ve önerilerde bulunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Permakültür 1 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Permakültür 2 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Permakültür 3 | konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Permakültür 4 | konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Permakültür 5 | konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Permakültür 6 | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
7 | Permakültür 7 | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Ara Sınavlar | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Permakültür 9 | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
10 | Permakültür 10 | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
11 | Permakültür 11 | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
12 | Permakültür 12 | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
13 | Permakültür 13 | konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
14 | Permakültür 14 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Permakültür 15 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |