MPIY105 Anaçalgı I

10 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MPIY105
Ad Anaçalgı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TOYER YALDIZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Piyano edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Piyano programı ve seviyelere uygun olarak seçilen eserler teknik ve müzikal anlamda çalıştırılır. Sahne,sınav ve yarışmalara hazırlanan öğrenciler, iyi birer sanatçı olma yönünde yetiştirilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Debussy Prelüdler,İmages,Masques,Estampes;Ravel Miroirs, Sonatin,Baran Sonatin,3 Soyut Dans,Bagatel;Rey Bir hatıradan ibaret kalan şehirde gezintiler,Scenes Turques, Prokofiev Sonatlar

Notlar

J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),İngiliz Süitleri,Partitalar,Toccatalar, W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar, F.Schubert Sonatlar, F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler, C.Debussy Etütler,A.Scriabin Etütler, Schumann Abegg varyasyonları,Papillions,Fantesiestücke;Chopin İmpromtus, Nocturnes,Polonez,Prelüd,Mazurka, Balladlar;Brahms Op.118,119,Op.79 Çeşitlemeler;Liszt Annees de pelerinage;Mendelsshon Rondo Capricioso, Variations Serieses


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Piyano Literatürünü yerine getirme yetisine sahip olur.
ÖÇ02 Piyano literatüründe yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
ÖÇ03 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.
ÖÇ04 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
ÖÇ05 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
ÖÇ06 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
ÖÇ07 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir.
ÖÇ08 Müzikal hafızası gelişim gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Barok eserin parmak numaralarının belirlenmesi ve deşifresi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Klasik eserin 1. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Klasik eserin 2. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Klasik eserin 3. ve varsa 4. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Etüdün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Romantik eserin deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Çağdaş eserin deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Genel Tekrar çalışma,ödev Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
9 Barok eserin teknik olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Klasik eserin 1. bölümünün teknik olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Klasik eserin 2. bölümünün teknik olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Klasik eserin 3. ve varsa 4.bölümünün teknik olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Romantik eserin teknik olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Çağdaş eserin teknik olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Genel Tekrar.1 çalışma,ödev Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Genel Tekrar.2 çalışma,ödev Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
17 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
18 Klasik eserin 3. ve varsa 4.bölümünün müzikal olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
19 Romantik eserin müzikal olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
20 Çağdaş eserin müzikal olarak çalışılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
21 Bütün eserlerin genel tekrarı çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
22 Etüdün hızlandırılması ve teknik alıştırmalar yapılması çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
23 Barok eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
24 Klasik eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
25 Romantik eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
26 Çağdaş eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
27 Genel tekrar.. çalışma,ödev Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
28 Barok eser ve Etüdün ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
29 Klasik eserin tüm bölümlerinin ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
30 Romantik ve Çağdaş eserin ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
31 Genel tekrar... çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
32 Final sınavı Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 3 90
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 5 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 244
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,76
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:47