Genel Bilgi
Kod | MPIY107 |
Ad | Oda Müziği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BORIS HRISTOV TUNTEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Oda müziği eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve oda müziği yapma tecrübesi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait oda müziği eserlerinin birlikte yorumlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
W.A.Mozart,J.Haydn, L.van Beethoven oda müziği eserleri
Notlar
J.Brahms, F.Schubert, F.Mendelssohn, A.Dvorak, R.Schumann'ın oda müziği eserleri (Trio, quartet, quintet)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ03 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ07 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programında bu sınıfa ait eserlerden öğrenciye uygun olanın seçilerek ödev verilmesi, eserin genel değerlendirilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
2 | Eserin birinci bölümünün yay ve parmak numaralarına karar verme | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Eserin birinci bölümünün deşifresi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
4 | Eserin birinci bölümünün çalışılması (1) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Eserin birinci bölümünün çalışılması (2) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Eserin birinci bölümünün çalışılması (3) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Eserin birinci bölümünün çalışılması (4) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Eserin birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (1) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
9 | Eserin birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (2) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Eserin birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (3) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Eserin birinci bölümünün müzikal olarak çalışılması (1) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Eserin birinci bölümünün müzikal olarak çalışılması (2) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Eserin birinci bölümünün müzikal olarak çalışılması (3) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Eserin birinci bölümünün müzikal olarak çalışılması (4) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Eserin ikinci bölümünün yay ve parmak numarasına karar verme | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
18 | Eserin ikinci bölümünün çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
19 | Eserin ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (1) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
20 | Eserin ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (2) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Eserin üçüncü bölümüne yay ve parmak numarası konulması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
22 | Eserin üçüncü bölümünün çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Eserin üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (1) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Eserin üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (2) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Eserin üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (3) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Eserin üçüncü bölümünün müzikal olarak çalışılması (1) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Eserin üçüncü bölümünün müzikal olarak çalışılması (2) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Eserin tüm bölümlerinin çalışılması (1) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Eserin tüm bölümlerinin çalışılması (2) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | Eserin tüm bölümlerinin çalışılması (3) | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Genel Tekrar. | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 4 | 120 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,52 | ||
AKTS | 8 AKTS |