Genel Bilgi
Kod | MPIY109 |
Ad | Korrepetisyon I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TOYER YALDIZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, piyano ile eşlik edilen tüm enstrüman ve şan parçalarının,ait olduğu dönemin getirdiği teknik ve müzikal unsurlar göz önüne alınarak, eşlik edilen kişi veya kişileri doğru dinlemeyi öğretmek ve bir bütün olarak uyumlu icra edilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait ses ve enstrümanlara ait piyano eşlikli eserler çalışılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Schubert Lieds, W.A.Mozart violin Sonatas
Notlar
L.van Beethoven violin Sonatas, J.S.Bach Flüt Sonatas
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Piyano Literatüründe yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ02 | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
ÖÇ03 | Eserleri teknik olarak ilk görüşte çalabilme yetisi kazanır. |
ÖÇ04 | Eserleri müzikal olarak ilk görüşte çalabilme yetisi kazanır. |
ÖÇ05 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ06 | Piyano çalma becerisinin gelişimine katkı sağlar. |
ÖÇ07 | Deşifre ettiği eserin armonik yapısına ilk bakışta uyum sağlayabilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve tanıtımı,eser seçimi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Sonatın 1.bölümün deşifresi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Sonatın 1.bölümün çalışılması (1) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Sonatın 1.bölümün çalışılması (2) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Sonatın 2.bölümün deşifresi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Sonatın 2.bölümün çalışılması (1) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Sonatın 2.bölümün çalışılması (2) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Sonatın 3.bölümün deşifresi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
9 | Sonatın 3.bölümün çalışılması (1) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Sonatın 3.bölümün çalışılması (2) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Sonatın tüm bölümlerinin çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Sonatın tüm bölümlerinin çalışılması (1) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Sonatın tüm bölümlerinin çalışılması (2) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Sonatın tüm bölümlerinin çalışılması (3) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sonatın tüm bölümlerinin çalışılması (4) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Seçilen liedin deşifresi (1) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
18 | Seçilen liedin çalışılması (1) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
19 | Seçilen liedin deşifresi (2) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
20 | Seçilen liedin çalışılması (2) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
21 | Seçilen liedin deşifresi (3) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
22 | Seçilen liedin çalışılması (3) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
23 | Seçilen liedin deşifresi (4) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
24 | Seçilen liedin çalışılması (5) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
25 | Seçilen liedin deşifresi (6) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
26 | Seçilen liedin çalışılması (6) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
27 | Seçilen liedin deşifresi (7) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
28 | Seçilen liedin çalışılması (7) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
29 | Seçilen liedin deşifresi (8) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
30 | Seçilen liedin çalışılması (8) | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
31 | Genel Tekrar | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
32 | Final Sınavı | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |