Genel Bilgi
Kod | MZB109 |
Ad | Müzikte Bilgisayar Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin teknolojinin kolaylıklarından yararlanarak edindiği bilgileri müzik alanına uygulaması
Dersin İçeriği
Bilgisayar teknolojilerini kullanarak Vokal ve çalgı kaydetme, Düzenleme yapma ve Nota yazma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
bulunmamaktadır
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknolojinin kolaylıklarından yararlanarak edindiği bilgileri müzik alanında uygular. |
ÖÇ02 | Tablet bilgisayarlar için yazılmış müzik uygulamalarını kullanır. |
ÖÇ03 | Bilgisayar uygulamalarını müzik eğitimi amaçlı kullanır. |
ÖÇ04 | Ses kayıt programları ile ses ve çalgı kaydı yapar. |
ÖÇ05 | Nota yazma programı kullanarak yeni notalar yazar. |
ÖÇ06 | Diğer teknolojik materyallerden haberdar olarak edindiği bilgi birikimini müzikte kullanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akort Yazılımları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Akort Yazılımları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Akort Yazılımları 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Metronom Yazılımları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Metronom Yazılımları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Metronom Yazılımları 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kulak Eğitimi Yazılımları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Kulak Eğitimi Yazılımları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Tablet İçin Üretilmiş Diğer Müzik Yazılımları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tablet İçin Üretilmiş Diğer Müzik Yazılımları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tablet İçin Üretilmiş Diğer Müzik Yazılımları 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Müzik Teknoloji Endüstrisi 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Müzik Teknoloji Endüstrisi 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Müzik Teknoloji Endüstrisi 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ara Sınav | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Dönem Analizi ve Genel tekrar 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Dönem Analizi ve Genel tekrar 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
18 | Bilgisayar Tabanlı Ses Kayıt Yazılımları 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Bilgisayar Tabanlı Ses Kayıt Yazılımları 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Bilgisayar Tabanlı Ses Kayıt Yazılımları 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Audacity Ses Kayıt Yazılımına Giriş | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Audacityde Ses Kaydetme ve Düzenleme 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Audacityde Ses Kaydetme ve Düzenleme 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Bilgisayar Tabanlı Nota Yazılımları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Sibellius Nota Yazılımına Giriş | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Sibellius Nota Yazılımında Gelişmiş Yazım Teknikleri | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Finale Nota Yazılımına Giriş | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Finale Nota Yazılımına Gelişmiş Yazım Teknikleri 1 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Finale Nota Yazılımına Gelişmiş Yazım Teknikleri 2 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Dönem Analizi ve Genel tekrar 3 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
31 | Dönem Analizi ve Genel tekrar 4 | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
32 | Final Sınavı | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |