Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS201 |
Ad | Maket |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mimari ve iç mekan tasarım verilerinin üçüncü boyuta aktarılmasında aşama aşama, çağın gerekleri doğrultusunda çok yönlü bakış açısı oluşturularak, meslek gruplarına, her tür algılayıcı ve kullanıcılara yönelik yaklaşım sağlanmasına katkıda bulunmak. Kültürel ve geleneksel el sanatlarımızın uzantısı olabilecek, yeni üretim ile iş sahaları sağlayabilecek potansiyel oluşturmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
İç mimarlık öğrencilerine maket yapımı konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan derste çeşitli özellikte maketler yaptırılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* PAYNE, C. (1996). The Encyclopedia of Model Making Techniques, Headline Hardbacks, ISBN: 9780747218715, İngiltere. * DEMARCO, G and P. (1999). Building Architectural Models, Schiffer Publishing, ISBN: 9780764310713, Amerika. * AKGÜN, M. (2003). Mimari Maketler, Birsen Yayınevi, ISBN:9755113525, İstanbul. * CONGDON, Roark T. (2010). Architectural Model Building: Tools, Techniques and Materials, The Bloomsbury Group, ISBN: 9781563677731, Amerika. * DUNN, N. (2010). Architectural Modelmaking, Laurence King ISBN: 9781856696708, Amerika. * MIRO, E.P., CARBONERO, P.P., CODERCH, R.P., (2010). Advanced Architectural Modelmaking, W. W. Norton and Company, ISBN: 9780393733389, Amerika.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maketlerin kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Maket yapabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Maket ile anlatacakları tasarımlarında, maket için doğru yöntem, ölçek ve malzeme seçimi yapar. |
ÖÇ04 | Maket yapımında kurgulamayı ve zamanlamayı doğru ayarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ: Üç boyutlu maket yapımı ve sanal modelleme nedir. Maketlerin kullanıldığı yerler. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
2 | MİMARİ TASARIM - MAKET TASARIMI İLİŞKİSİ: Maket yapımının proje tasarım,uygulama ve sunum aşamasındaki yararları ve gerekliliği, Maket yapımı öncesi kullanılacak yöntem ve malzemenin belirlenmesi, gruplanması; maket tasarımının önemi. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
3 | MAKET ARAÇ - GEREÇLERİ: Maket yapımında kullanılan araç, gereç ve malzemeler. Birbiriyle uyumlu malzemelerin birarada, doğru alet ile kullanımları. Çeşitli ölçeklerde yapılan maketlerde uygulanan malzeme türleri ve yapım teknikleri. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
4 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 1: 1/500 ölçekli sayfiye evi vaziyet maketi yapımı. Maket yapımında kalke etme, kesme, katlama, birleştirme, yapıştırma, kaplama, renklendirme yöntemlerinin anlatılması ve uygulanması. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 2: 1/500 ölçekli sayfiye evi vaziyet maketi yapımı. Maket yapımında kalke etme, kesme, katlama, birleştirme, yapıştırma, kaplama, renklendirme yöntemlerinin anlatılması ve uygulanması. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
6 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 3: Studio tipi daire iç mekan, mobilya ve tefrişinin tasarımı, 1/20 ölçekli maketinin yapımı. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 4: İç mekan donatısı tasarım ve uygulamasının eskiz ve 1/20 ölçekli maketinin yapımı. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Vize ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 5: Studio tipi daire iç mekan, mobilya ve tefrişinin tasarımı, 1/20 ölçekli maketinin yapımı. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
10 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 6: Studio tipi daire iç mekan, mobilya ve tefrişinin tasarımı, 1/20 ölçekli maketinin yapımı. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
11 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 7: Studio tipi daire iç mekan tasarımının 50/70 pafta ve maketle sunumu. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
12 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 8: Studio tipi daire iç mekan tasarımının 50/70 pafta ve maketle sunumu. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
13 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 9: Studio tipi daire çatı sisteminin tasarımı ve strüktür maketinin yapımı. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
14 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 10: Studio tipi daire çatı sisteminin tasarımı ve strüktür maketinin yapımı. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | ÇALIŞMA MAKETLERİ ÜRETİM SÜREÇLERİ 11: Studio tipi daire çatı sisteminin tasarımı ve strüktür maketinin yapımı. | Maket yapım hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |