Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS223 |
Ad | İç Mimaride Grafik İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Emre PINAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Emre PINAR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İç Mimarlık ve grafik tasarım ilişkisinin kavratılması; mekanın işlevselliği bağlamında mekana uygulanan grafik tasarım öğelerinin öğrenilmesi, tasarımın ne olduğunun ve tasarım düşüncesinin mekanda nasıl belirip biçimlendiğinin iç mekan/işlevsellik/iç mekanı kullanan hedef kitle/grafik tasarım ilişkileri üzerinden tartışılarak kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Teknolojik gelişmeler sayesinde kültürel üretim alanları arasında sınırların kalktığı günümüzde özellikle grafik tasarım alanının hayatın bütün dinamiklerine etki ettiği görülmektedir. Grafik unsurların bir iletişim biçimi olarak kullanıldığı alanlardan biri de İç Mimarlık alanıdır. Bu bağlamda düşünüldüğünde; çeşitli grafik iletişim biçimlerinin iç mimarlık alanı bağlamında tartışılmakta; fiziksel ve algılanan mekanda kullanılan grafik iletişim biçimleri örneklerle incelenmekte; grafik üretim biçimlerinin mekanın deneyimlenmesine, algılanmasına katkısı tartışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
S.C. REZNIKOFF, S.C., (1986), Interior Graphic and Design Standards, publisher: Watson-Guptill. CHING, F. D. K., (2015), Architectural Graphics, 6th Edition, Publisher: Wiley; 6th edition (April 6, 2015). DAVIS, D. A., WALKER, T. D., (1999), Plan Graphics, Publisher: Wiley; 5th edition.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım alanını açıklar. |
ÖÇ02 | İç mimari ve grafik tasarım ilişkisini tanımlar |
ÖÇ03 | İç mekan tasarımında sıklıkla kullanılan grafik öğeleri listeler. |
ÖÇ04 | iç mekana uygulanacak olan grafik tasarım öğelerini analiz eder |
ÖÇ05 | İnfografik tasarımını tanımlar. |
ÖÇ06 | İç mekan tasarımına destek olacak grafik öğeleri listeler. |
ÖÇ07 | iç mekanın işlevselliği bağlamında grafik öğeleri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işleyişine dair genel giriş. | autocad programı, tasarım proje derslerini almalı, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Grafik tasarım alanı, üretim süreci ve biçimlerini anlatma. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Grafik Tasarımda mekan algısı, iç mekanda grafik iletişim. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | İç mekanda kullanılan grafik öğeler, örnek inceleme ve tartışma. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
5 | Öğrenciler tarafından araştırılan örneklerin incelenmesi ve tartışma | Kaynak okuma ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
6 | İllüstratif Çözümlemeler | Kaynak okuma ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | İç mekanda kullanılan İllüstratif çözümlemelere ilişkin öğrenciler tarafından bulunan örnek incelemeleri, tartışma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
9 | Fotoğrafik Çözümlemeler | Kaynak okuma ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | çevre analizi ve plan grafik hazırlama | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | İç mekanda kullanılan grafik öğeler: Simgesel Çözümlemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | İç mekanda kullanılan simgesel çözümlemelere ilişkin öğrenciler tarafından bulunan örnek incelemeleri, tartışma | Kaynak okuma ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | İç mekanda kullanılan grafik öğeler: Tipografik Çözümlemeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | İç mekanda kullanılan tipografik Çözümlemelere ilişkin öğrenciler tarafından bulunan örnek incelemeleri, tartışma | Kaynak okuma ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Genel tekrar, örnek inceleme, dönem değerlendirmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Sınav Hazırlığı | Sınav hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |