Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS232 |
Ad | Bilgisayarda Grafik Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim süreçlerinde önemli bir yer tutan yazılı, görsel ürünlerin bilgisayar ortamında hazırlanmasına yönelik bilgi ve becerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Adobe Photoshop, Corel Draw programları ile tasarım teknikleri öğretilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* GÜRKAN, O. (2009). Adobe Photoshop CS4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878574, Ankara. * CESUR, H. (2007). CorelDraw X3, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477922, İstanbul. * CESUR, H. (2008). CorelDraw X4, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789944711241, İstanbul. * GÜRKAN, O. (2008). Coreldraw Uygulamaları, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878345, İstanbul. * ARIKAN, A. (2009). İmgeden Baskıya/ Grafik Tasarım; Corel Draw Uygulamaları, ISBN: 9789758890712, İstanbul. * GÜRKAN, O. (2009). CorelDRAW X4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878536, Ankara. * GÜRKAN, O. (2010). CorelDRAW X5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878673, Ankara. * KOLEKTİF. (2009). Adobe Photoshop CS4 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Medyasoft Yayınları, ISBN: 9789756675434, Ankara. * ROSE, C., BINDER, K. (2009). 24 Saatte Photoshop CS3, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979192, İstanbul. * UZUNKÖPRÜ, S. (2009). Photoshop Cs4 ve 3 Boyutlu İşlemler, Beşir Kitabevi, ISBN: 978 6055910464, İstanbul. * GÜRKAN, O. (2010). Adobe Photoshop CS5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878680, Ankara. * İNKAYA, O. (2010). Photoshop CS5, Kodlab Yayın Dağıtım, ISBN: 9786054205004, İstanbul. * ŞAHİN, H. (2006). Adobe Photoshop CS2 9.0, Türkmen Kitapevi, ISBN: 9789756392517, İstanbul. * DERELİ, N. (2008). Adobe Photoshop CS3, Beta Basım Yayn, ISBN: 9789752958623, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarda grafik tasarımının temellerini kavrar. |
ÖÇ02 | Temel tasarım elemanlarını tanır. |
ÖÇ03 | Temel tasarım uygulama alanlarını kavrar. |
ÖÇ04 | Eğitim amaçlı grafik tasarımlar yapar. |
ÖÇ05 | Grafik tasarım programlarını kullanarak üst düzeyde tasarımlar yapma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adobe Photoshop nedir. Temel özellikleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Palet kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Dosyaları açmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Dosya formatlarını anlamak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Bitmap ve vektörleri anlamak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Canvas'ı döndürmek ve çevirmek. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Colour Ramp kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Vize projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Katmanlar-Layers, Type Layer yaratmak, Quick Masks kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Blur ve Sharpen araçlarını kullanmak. Önplan ve arkaplan rengi. Paint Bucket aracını kullanmak. Colour Balance komutunu kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Filter'ler ve kullanımı, artistik filtreler, baskı temelleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Corel Draw'a giriş. Corel Draw Tool Bar, Corel Draw arabirimi, nesne araçlarıyla çalışmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Çizim teknikleri, metinlerle çalışmak, renklerle çalışmak, efektler ve croslar (Kağıt kesim payları hesaplanması). | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Corel Draw ile 3D şekil oluşturma. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Kayıt formatları. Mesleki alanda kişisel final proje uygulaması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |