Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICM214 |
Ad | Yapı Donatımı 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Herhangi bir yapının iç mekanlarında (ıslak ve ıslak olmayan) fiziksel çevre denetiminin sağlanması için yapılması gereken tesisat, aydınlatma ve iklimlendirme (ısıtma, soğutma ve havalandırma) sistemleri hakkında bilgi verilerek mesleki gelişime katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
İklimlendirme: İklimlendirme yöntemleri, İklimlendirme sistemleri; Pissu tesisatı: Atıklar, Atık düzenlemesi, Tesisat düzeni, Bakım onarım; Temiz su Tesisatı: Sistemler, Yöntemler, Döşeme şekilleri, Bakım ve onarım; Elektrik tesisatı: Sistemler, Döşeme şekilleri, Projelendirme Teknikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Doğan, H. 2021, Uygulamalı Havalandırma ve İklimlendirme Tekniği, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750240416 / Avcıoğlu, M. 2021, Yapı Tesisatı, Nobel Akademik Yayıncılık / Sakar, E. 2015, Mekanik Tesisat Sistemleri Proje Tasarımı ve Hesaplamaları, Birsen Yayınevi. Küçükşahin, F. 2011, Soğutma ve İklimlendirme, Birsen Yayınevi.
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklimlendirme ve ısıl konfor ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Temiz su tesisat sistemini kavrar. |
ÖÇ03 | Pis su tesisat sistemini kavrar. |
ÖÇ04 | Elektrik tesisat sistemini kavrar. |
ÖÇ05 | Dersin diğer disiplinler ile olan ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklimlendirme; Isıl Konfor: Konfora ve İç Hava Kalitesine Etki Eden Faktörler, Isıl Konfor Modelleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Seçim Kriterleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
3 | İklimlendirme Sistemleri: Tam Havalı Sistemler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | İklimlendirme Sistemleri: Fan-Coil Sistemler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | İklimlendirme Sistemleri: Amerikan Sistem. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | İklimlendirme Tesisat Elemanları: Santraller, Soğutma Kulleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | İklimlendirme Tesisat Elemanları: Isı Geri Kazanma Üniteleri, Pompalar, Fanlar, Flitreler, Havalandırma Açıklıkları: Menfez ve Difüzörler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mekanda İklimlendirme Tesisatı Kurulumu: Ofis, Oditoryum, Konser Salonları Gibi Mekan Örnekleri Üzerinde Uygulama. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Pissu Tesisatı: Atıklar ve Atık Düzenlemesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Tesisat Düzeni ve Bakım Onarım. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Temiz Su Tesisatı: Sistemler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Elektrik Tesisatı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Tesisatın Döşenmesi, Bakım Onarım. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Tesisat Kurulumu ve Projelendirme. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Final sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |