Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS323 |
Ad | Tasarımda Yaratıcılık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Emre PINAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
HAKAN KISACIK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım probleminin belirlenmesi ve bu probleme çözüm geliştirme sürecinde yaratıcı düşünme altyapısının oluşturulması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Yaratıcılık kavramının tasarım disiplinlerinde nasıl ifade edilip tanımlandığının aktarılması, tasarım sürecine entegrasyonunun açıklanması ve bu kavramın tasarım sürecindeki rolü ile kullanım metodolojisinin çeşitli etkinlikler aracılığıyla tartışılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yaratıcı Tasarımın Temelleri (2013). Gavin Ambrose & Paul Harris.
Notlar
İnternet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel mimari kavram ve yaklaşımlar ile birlikte yaratıcılık kavramının tasarım sürecindeki yerini ve önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Tasarımda yaratıcılık gerektiren aşamaları tanımlar. |
ÖÇ03 | Tasarımda yaratıcı düşünme süreçlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Yaratıcı bir düşünme sistematiği içerisinde tasarım etkinliklerini uygular. |
ÖÇ05 | Tasarımda probleme yönelik esinlenme ve biçimlenişi ifade eder. |
ÖÇ06 | Tasarım problemlerine ve ilgili çözümlere yaratıcı düşünme yaklaşımı ile odaklanır ve en doğru çözümü bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Tarihsel perspektif içinde bilimsel düşüncenin gelişimi ve kurama giriş. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sanat ve tasarım kuramı, mimari düşüncenin tanımlanması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tasarım ürünü olarak mekan - Mimarlık kavramalarına giriş: Yapılı çevre- kültürel çevre- Yaşam çevresi mekan sanatı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mimarlık kavramalarına giriş:İşlev ve biçim- Yapı -Yapım ve süreçleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mimarlık kavramalarına giriş: Geleneksel ve modern mimarlık üzerine tartışmalar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ulusal ve küresel tasarım ürünleri olarak mimarinin karşılaştırılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mimari belleğimiz ve kültür üzerine tartışma. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcılığın temel bileşenleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düşünce sistematikleri ile tasarım yöntemlerini tanımlama. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tasarımda esinlenme ve biçimleniş: Metaforlar, analojik ve mimetik yaklaşımlar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tasarım düşüncesinin biçimlenişinde: Doğa , matematik, müzik ve tipolojik yaklaşımlar. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tasarımda moire ve zip-a-tone etkiler. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Düzen-örüntü dili ve örgütleme. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kendinden üreyen sistemler ve tasarımda evrim stratejisi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |