Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS316 |
Ad | Anadolu Türk Mimarlığı ve Sanatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anadolu'da Türk mimarlığını irdelenmesi, analiz ve senteze ulaşılması amaçlanmaktadır. Estetik duygusunu geliştirmek, kültürel farkındalık kazandırmak dersin ikincil amacı olarak hedeflenmektedir
Dersin İçeriği
Anadolu'daki Türk dönemi mimarlığı ve sanatının özellikleri anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Ramazanoğlu, Gözde (1996), Mimar Sinan'da Tezyinat Anlayışı, ** Ramazanoğlu, Gözde (1998), Orta Asya'da Türk Mimarlığı, ** Kuban, Doğan (1981), 100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi. ** Aslanapa, Oktay (2005), Osmanlı Devri Mimarisi.*** Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, ilgili maddeler** İslam Ansiklopedisi (DİA) ilgili maddeler
Notlar
ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür varlığı eserlerin kültürün maddi simgeleri olduğunu gerekçeleriyle ifade eder |
ÖÇ02 | Türk sanatı ve mimarlığı tarihi kapsamına giren eserlerin dönemlerini ayırt eder |
ÖÇ03 | Farklı yapı tiplerini tanır ve sınıflandırır, |
ÖÇ04 | Mimarlıktaki dönemsel özellikleri tanımlar |
ÖÇ05 | Türk sanatı ve mimarlığına ilişkin terminolojiyi kullanır |
ÖÇ06 | Taşınmaz kültür varlığı bir yapının, mimari özelliklerini analiz eder |
ÖÇ07 | Geleneksel Türk el sanatlarının özelliklerini anlatır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu ve Türk sanatının temel kavramları | ilk ders için ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
2 | Temel sanatsal- teknik terimler ve kavramlar (terminolojiye giriş) | okuma (dersin konusuyla ilgili makale) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Temel mimari terimler, uygulama teknikleri, kavramlar | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Yapı türleri, işlevleri ve bölümleri, külliye kavramı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Orta Asya'da Türk Mimarlığı ve sanatı | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Anadolu Selçukluları dönemi mimarlığı ve sanatı 1 | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Anadolu Selçukluları dönemi mimarlığı ve sanatı 2 | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Osmanlı mimarlığı ve sanatı (erken dönem) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Osmanlı mimarlığı (klasik dönem) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Klasik dönem- Mimar Sinan dönemi mimarlığı ve bezemesi) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Geç dönem) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Bezeme- tezyini sanatlar (çini, kalemişi, malakari, kündekari, ahşap-taş metal) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Geleneksel el sanatları | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Teknik gezi (kent içi) | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |