IMS316 Anadolu Türk Mimarlığı ve Sanatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod IMS316
Ad Anadolu Türk Mimarlığı ve Sanatı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Anadolu'da Türk mimarlığını irdelenmesi, analiz ve senteze ulaşılması amaçlanmaktadır. Estetik duygusunu geliştirmek, kültürel farkındalık kazandırmak dersin ikincil amacı olarak hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Anadolu'daki Türk dönemi mimarlığı ve sanatının özellikleri anlatılmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

Ramazanoğlu, Gözde (1996), Mimar Sinan'da Tezyinat Anlayışı, ** Ramazanoğlu, Gözde (1998), Orta Asya'da Türk Mimarlığı, ** Kuban, Doğan (1981), 100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi. ** Aslanapa, Oktay (2005), Osmanlı Devri Mimarisi.*** Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, ilgili maddeler** İslam Ansiklopedisi (DİA) ilgili maddeler

Notlar

ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür varlığı eserlerin kültürün maddi simgeleri olduğunu gerekçeleriyle ifade eder
ÖÇ02 Türk sanatı ve mimarlığı tarihi kapsamına giren eserlerin dönemlerini ayırt eder
ÖÇ03 Farklı yapı tiplerini tanır ve sınıflandırır,
ÖÇ04 Mimarlıktaki dönemsel özellikleri tanımlar
ÖÇ05 Türk sanatı ve mimarlığına ilişkin terminolojiyi kullanır
ÖÇ06 Taşınmaz kültür varlığı bir yapının, mimari özelliklerini analiz eder
ÖÇ07 Geleneksel Türk el sanatlarının özelliklerini anlatır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anadolu ve Türk sanatının temel kavramları ilk ders için ön hazırlık gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
2 Temel sanatsal- teknik terimler ve kavramlar (terminolojiye giriş) okuma (dersin konusuyla ilgili makale) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Temel mimari terimler, uygulama teknikleri, kavramlar konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Yapı türleri, işlevleri ve bölümleri, külliye kavramı kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Orta Asya'da Türk Mimarlığı ve sanatı konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Anadolu Selçukluları dönemi mimarlığı ve sanatı 1 konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Anadolu Selçukluları dönemi mimarlığı ve sanatı 2 konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Osmanlı mimarlığı ve sanatı (erken dönem) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Osmanlı mimarlığı (klasik dönem) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Klasik dönem- Mimar Sinan dönemi mimarlığı ve bezemesi) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Geç dönem) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Bezeme- tezyini sanatlar (çini, kalemişi, malakari, kündekari, ahşap-taş metal) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Geleneksel el sanatları konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Teknik gezi (kent içi) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.03.2025 01:44