Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | ICS403 |
Ad | Büro Stajı (22 İş Günü) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekan tasarımına uygun proje hazırlama ve iç mimari bürolarının işleyişi gibi konularda bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinden 6. yarıyılını tamamlamış olanların, İç mimarlar Odası tarafından denetlenen bürolarda 22 iş günü boyunca büro stajı yapmaları zorunludur. Öğrenci, staj süresini kendisi için en verimli şekilde geçirmeli; staj sonunda, iç mimarlık eğitimi süresince elde ettiği teorik bilgileri kullanarak, bu bilgileri uygulayabilme yetisine sahip olmalıdır.
Dersin Ön Koşulu
Altıncı dönemden sonra ve 30 iş günü sürelidir. stajın yapılacağı kamu kurum/kuruluş/özel bürolar bulunması öğrenci sorumluluğundadır
Kaynaklar
S.C. REZNIKOFF, S.C., (1986), Interior Graphic and Design Standards, publisher: Watson-Guptill. CHING, F. D. K., (2015), Architectural Graphics, 6th Edition, Publisher: Wiley; 6th edition (April 6, 2015). DAVIS, D. A., WALKER, T. D., (1999), Plan Graphics, Publisher: Wiley; 5th edition.https://docplayer.biz.tr/2144779-T-c-yasar-universitesi-mimarlik-fakultesi-ic-mimarlik-ve-cevre-tasarimi-bolumu-staj-raporu-10080003175-sila-bakirci-izmir.html
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgileri kavrar. |
ÖÇ02 | Dış paydaşlarla ilişki içinde bulunur. |
ÖÇ03 | Mesleki alanda kuramsal ve uygulamayı bir arada analiz eder. |
ÖÇ04 | Lisans öğrenimi boyunca edindiği mesleki bilgilerle, uygulamada karşılaştığı sorunları analiz eder. |
ÖÇ05 | Kendisini mesleki alanda ifade edebilme yetkinliğini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ofiste devam eden projeler hakkında bilgilendirme. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Rapor ve ihtiyaç listeleri incelenerek, projede kat planları 3d çizim programları ile çizilerek photoshop'ta düzenleme yapıldıktan sonra tanıtım katalogları oluşturmak. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Örnek projeler incelenerek kat planları için zemin kaplaması ve mobilya görünüşlerinin belirlenmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Kat planlarının uygun teknikler kullanılarak renklendirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Boyama sonrası kat planlarının paftalar haline getirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Farklı daire tiplerinde mahallere göre alan hesaplama ve ölçümlendirme işlemlerinin yapılması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Her kat planına lejant oluşturma. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Staj dosyası ve sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Paftalar revize edilerek gerekli değişiklikler için gözden geçirme işlemleri nin yapılma çalışması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | 3D modelleme çizimlerinin oluşturularak pafta haline getirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | İmar paftaları incelenerek vaziyet planı için taslak oluşturmek. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | 3D programlar kullanılarak arazi modellemesinin çıkartılması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Proje maketinin kesim işlemleri ardından birleştirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Maket ve vaziyet planı üzerinde peyzaj çalışmasının yapılması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Proje dosyasının toparlanması ve 3D animasyon sunum haline dönüştürülmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj dosyası hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj dosyası hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |