ICS403 Büro Stajı (22 İş Günü)

4 AKTS - 0-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod ICS403
Ad Büro Stajı (22 İş Günü)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin iç mekan tasarımına uygun proje hazırlama ve iç mimari bürolarının işleyişi gibi konularda bilgi sahibi olmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinden 6. yarıyılını tamamlamış olanların, İç mimarlar Odası tarafından denetlenen bürolarda 22 iş günü boyunca büro stajı yapmaları zorunludur. Öğrenci, staj süresini kendisi için en verimli şekilde geçirmeli; staj sonunda, iç mimarlık eğitimi süresince elde ettiği teorik bilgileri kullanarak, bu bilgileri uygulayabilme yetisine sahip olmalıdır.

Dersin Ön Koşulu

Altıncı dönemden sonra ve 30 iş günü sürelidir. stajın yapılacağı kamu kurum/kuruluş/özel bürolar bulunması öğrenci sorumluluğundadır

Kaynaklar

S.C. REZNIKOFF, S.C., (1986), Interior Graphic and Design Standards, publisher: Watson-Guptill. CHING, F. D. K., (2015), Architectural Graphics, 6th Edition, Publisher: ‎ Wiley; 6th edition (April 6, 2015). DAVIS, D. A., WALKER, T. D., (1999), Plan Graphics, Publisher: ‎ Wiley; 5th edition.https://docplayer.biz.tr/2144779-T-c-yasar-universitesi-mimarlik-fakultesi-ic-mimarlik-ve-cevre-tasarimi-bolumu-staj-raporu-10080003175-sila-bakirci-izmir.html

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgileri kavrar.
ÖÇ02 Dış paydaşlarla ilişki içinde bulunur.
ÖÇ03 Mesleki alanda kuramsal ve uygulamayı bir arada analiz eder.
ÖÇ04 Lisans öğrenimi boyunca edindiği mesleki bilgilerle, uygulamada karşılaştığı sorunları analiz eder.
ÖÇ05 Kendisini mesleki alanda ifade edebilme yetkinliğini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ofiste devam eden projeler hakkında bilgilendirme. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 Rapor ve ihtiyaç listeleri incelenerek, projede kat planları 3d çizim programları ile çizilerek photoshop'ta düzenleme yapıldıktan sonra tanıtım katalogları oluşturmak. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Örnek projeler incelenerek kat planları için zemin kaplaması ve mobilya görünüşlerinin belirlenmesi. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Kat planlarının uygun teknikler kullanılarak renklendirilmesi. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Boyama sonrası kat planlarının paftalar haline getirilmesi. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Farklı daire tiplerinde mahallere göre alan hesaplama ve ölçümlendirme işlemlerinin yapılması. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 Her kat planına lejant oluşturma. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Staj dosyası ve sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Paftalar revize edilerek gerekli değişiklikler için gözden geçirme işlemleri nin yapılma çalışması. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 3D modelleme çizimlerinin oluşturularak pafta haline getirilmesi. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 İmar paftaları incelenerek vaziyet planı için taslak oluşturmek. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 3D programlar kullanılarak arazi modellemesinin çıkartılması. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Proje maketinin kesim işlemleri ardından birleştirilmesi. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Maket ve vaziyet planı üzerinde peyzaj çalışmasının yapılması. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Proje dosyasının toparlanması ve 3D animasyon sunum haline dönüştürülmesi. Büro uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Staj dosyası hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Staj dosyası hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:08