Genel Bilgi
Kod | BB082 |
Ad | Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç Kalem İlişkileri ve Dikim Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Meyve ağaçlarında anaç ve çeşit seçimi büyük önem taşımaktadır. İkim değişikliği sonucunda kuraklık, tuzluluk gibi önemli faktörlerin etkilerini azaltacak anaç kullanımı ve uyumlu çeşit seçimi konusu, bu kombinasyonlara uygun dikim sistemlerinin anlatılması. Aşılama ve uyum ve uyuşmazlık konusu, uyuşmazlık belirtileri konuları.
Dersin İçeriği
Meyve ağaçlarında anaç ve çeşit seçimi büyük önem taşımaktadır. İkim değişikliği sonucunda kuraklık, tuzluluk gibi önemli faktörlerin etkilerini azaltacak anaç kullanımı ve uyumlu çeşit seçimi konusu, bu kombinasyonlara uygun dikim sistemlerinin anlatılması. Aşılama ve uyum ve uyuşmazlık konusu, uyuşmazlık belirtileri konuları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.
Notlar
Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meyve ağaçlarında kullanılan anaçlar ve özelliklerini bilir |
ÖÇ02 | Anaç nedir, kullanım amaçları nelerdir, bilir. |
ÖÇ03 | Aşı nedir, kaç çeşit aşı vardır, Kalem göz gibi kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Aşı uyuşmazlık belirtilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aşı nedir, niçin yapılır | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anaç nedir, kullanım amaçları nelerdir. | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elma anaçları | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kiraz anaçları | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | erik anaçları | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Badem anaçları | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | şeftali nektarin anaçları | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kayısı anaçları | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Aşı yöntemleri | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Göz Aşıları | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | kalem aşıları-1 | konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Kalem aşılar-2 | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Aşıda uyuşmazlık tipleri ve belirtileri-1 | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Aşıda uyuşmazlık tipleri ve belirtileri-2 | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |