Genel Bilgi
Kod | EE005 |
Ad | Modelling and Control of Power Electronic Converters |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN TAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, - Güç elektroniği elemanlarının temel modelleme yaklaşımlarının öğrenilmesi, - Güç elektroniği dönüştürücülerinin doğrusal kontrol stratejilerinin öğrenilmesi, - Güç elektroniği modelleme ve simülasyon araçlarının kullanılmasının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
Güç elektroniği elemanlarının, anahtar, ortalama ve detaylı modelleri, güç elektroniği dönüştürücülerinin doğrusal modellememe ve kontrol yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Power Electronic Converters Modeling and Control with Case Studies, Seddik Bacha, Iulian Munteanu, Antoneta Iuliana Bratcu, Springer, 2014
Notlar
Power Electronics Handbook, Muhammad H. Rashid, 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güç elektroniği elemanlarının modelleme yaklaşımlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin doğrusal kontrol algoritmaları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Güç elektroniği modelleme ve simülasyon araçlarının ileri seviye kullanımını öğrenir |
ÖÇ04 | Güç elektroniği dönüştürücülerinin ve kontrolcülerinin bilgisayar destekli simülasyon programları yardımıyla modelleyebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu 1: Güç elektroniği dönüştürücülerinin modellenmesine giriş | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Konu 2: Anahtar modeli | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Konu 3: Klasik Ortalama Model | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Konu 4: Genelleştirilmiş Ortalama Model | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Konu 5: Güç elektroniği dönüştürücülerinin genel kontrol prensipleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Konu 6: Güç elektroniği elemanlarının anahtar ve ortalama model karakteristiğinin incelenmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Konu 7: Temel güç elektroniği devrelerinin anahtar model ve ortalama model yaklaşımları ile modellenmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Konu 8: Güç elektroniği dönüştürücülerinin genel kontrol prensipleri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Konu 9: DC-DC dönüştürücülerinin kontrolü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Konu 10: Doğrultucuların kontrolü | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Konu 11: Eviricilerin linear kontrol yaklaşımı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konu 12: DC-DC dönüştürücülerin modellenmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Konu 13: Doğrultucuların modellenmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Konu 14: Eviricilerin modellenmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |