Genel Bilgi
Kod | EE703 |
Ad | Intelligent Robotics I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CABBAR VEYSEL BAYSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, günümüzde gereken otonom, esnek, maharetli ve akıllı robotların tasarımı için gereken ileri seviye teknikleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Robotik sistemlerin temel bileşenleri,robot kinematiği,robot dinamiği, kuvvet konrolu, sensör tümleşimi, robot kontrol mimarileri, davranış tabanlı kontrol, akıllı kontrol teknikleri, robot öğrenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Kevin M. Lynch and Frank C. Park, "Modern Robotics: Mechanics, Planning, and Control," Cambridge University Press, 2017.
Notlar
J. Craig, "Introduction to Robotics", 3rd ed. Pearson Intl Inc . 2014 Bekey G., “Autonomous Robots”, MIT Press.,2005.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Robotik sistemlerin temel bileşenlerini öğrenme |
ÖÇ02 | İleri seviye robot analiz yöntemlerini öğrenme |
ÖÇ03 | Robot simülasyonu temellerini tasarım uygulamaları ile öğrenme |
ÖÇ04 | Otonom, esnek, maharetli ve akıllı robot tasarımları gerçekleştirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Robotik sistemlerin temel bileşenleri | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
2 | Robot Kinematiği: İleri Kinematik | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
3 | Robot Kinematiği: Tesr Kinematik | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
4 | Robot Dinamiği | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
5 | Kuvvet Kontrolu | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
6 | Çevre izleme ve algılama | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
7 | Sensör Tümleşimi | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
8 | Ara Sınav | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
9 | Robot kontrol yapıları ve davranış tabanlı karar verme | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
10 | Robot görev kontrolu için akıllı yöntemler | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
11 | Robot hareket kontrolu için akıllı yöntemler | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
12 | Robotlarda öğrenme-1 | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
13 | Robotlarda öğrenme-2 | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
14 | Öğrenci Proje Sunumları-1 | Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık | |
15 | Öğrenci Proje Sunumları-2 | Proje simulasyonu ve sunum için hazırlık | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyali ile kişisel çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |