EE695 Digital System Design on FPGAs

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE695
Ad Digital System Design on FPGAs
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA GÖK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Büyük ölçekteki sayısal sistemlerin alan programlanabilir kapı dizi platformları üzerindeki tasarımı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Sayısal sistem tasarımı, sayısal sistemlerin effektif modellenmesi, alan ve hız arasındaki ters bağıntı, her öğrenci bir FPGA geliştirme bordu üzerinde proje gerçekleştirecektir.

Dersin Ön Koşulu

Digital Design and Logic Circuits Courses

Kaynaklar

Digital System Design Using Verilog Charles H. Roth

Notlar

Journal and conference papers


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sayısal tasarım için devre modelleme yöntemlerini uygular.
ÖÇ02 Bilgisayarla benzetim yapar.
ÖÇ03 FPGA'ler üzerinde yüksek performanslı bilişim sistemleri tasarlar.
ÖÇ04 FPGA üzerindeki tasarımlarının hız ve alan analizlerini yapar.
ÖÇ05 FPGA tasarım hedeflerine erişmek amacıyla tasarım yöntemini seçer


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Devreyi Hız Açısından İyileştirerek Tasarlamak Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Devreyi Alan Açısından İyileştirerek Tasarlamak Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Devreyi Güç Açısından İyileştirerek Tasarlamak Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tasarım Örneği Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
5 Yüksek-Seviye Hiyerarşik Tasarım Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
6 Saat Veri Yolları ve Alanları Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tasarım Örneği: I2S ve SPDIF Karşılaştırması Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Matematik Fonksiyonları Gerçekleştirme Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Kayan Nokta Ünite Tasarımı Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
11 Reset Devreleri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 İleri Benzetim Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 Sentez İçin Kodlama Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Sentez İçin Optimizasyon Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Yerleşim Planlama Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52