Genel Bilgi
Kod | EE686 |
Ad | Energy Conversion for Motor and Generator Drives |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET TEKE |
Dersin Amacı / Hedefi
AC ve DC motorlar hakkında bilgi sahibi olunması, Motor sürücü sisteminin temelleri hakkında bilgi sahibi olunmasının sağlanması, Sürücü çeşitlerinin anlatılması ve ölçümlerle kavratılması.
Dersin İçeriği
AC ve DC makinelerin incelenmesi, Makinelerde güç elektroniği kontrolü, Kontrol teknikleri ve sistem performansı, Sürücü karşılaştırması ve uygulaması, Performans ve maliyet, Yük sistemlerinin analizi ve özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Energy Conversion: Electric Motors and Generators by Raymond Ramshaw (Author), R. G. van Heeswijk (Author)
Notlar
Energy Conversion: Electric Motors and Generators, by Raymond Ramshaw, R. G. van Heeswijk
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AC ve DC motorların temelleri hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ02 | Motor sürücü sisteminin temelleri hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ03 | Motor sürücü çeşitleri anlaşıldı ve ölçümlerle pekiştirildi. |
ÖÇ04 | Motor sürücü sistemleri ve uygulama alanları tanındı. |
ÖÇ05 | Sistem performansını artırıcı kontrol teknikleri öğrenildi. |
ÖÇ06 | Jeneratör sürücü sistemleri ve uygulama alanları tanındı. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yük çeşitlerinin ve karakteristiğinin tanıtılması I | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yük çeşitlerinin ve karakteristiğinin tanıtılması II | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | AC motorların çalışma prensibi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
4 | AC ve DC motorların eşdeğer devreleri ve analizi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
5 | AC motor sürücülere giriş | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
6 | DC motor sürücülere giriş | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
7 | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | AC motor kontrol teknikleri I | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | AC motor kontrol teknikleri II | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | DC motor kontrol teknikleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
12 | Ölçüm uygulaması I | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
13 | Ölçüm uygulaması II | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
14 | Jeneratör sürücü kontrol teknikleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Son durum: Yakın gelişmeler ve gelecek trendler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |