Genel Bilgi
Kod | EE610 |
Ad | Raster Graphics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULUS ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Görüntüleme araçlarının ve bunlar üzerinde uygulanan algoritmaların tanıtılması.
Dersin İçeriği
Video görüntüleyici gibi araçlar için donanımsal ve yazılımsal algoritmalar. Çerçeve tampon bellek. Çok işlemcili hücresel sistemler. Görünür/görünmez yüzey işleme. Gölgelerin modellenmesi. Eğik yüzeyler. Doğal dokular.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Computer Graphics, Principles and Practice. Third Edition. JOHN F. HUGHES, ANDRIES VAN DAM, MORGAN MCGUIRE, DAVID F. SKLAR, JAMES D. FOLEY, STEVEN K. FEINER, KURT AKELEY.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci: |
ÖÇ02 | Görüntüleme araçlarının gelişimini bilir, |
ÖÇ03 | Grafiklerin etkili bir şekilde görüntülenebilmesi için çerçeve tampon bellek oluşturup kullanır, |
ÖÇ04 | Grafik objelerinin görünür/görünmez bölümlerini işler, |
ÖÇ05 | Gerçeklik hissi uyandıran gölgelemeler yaratır, |
ÖÇ06 | Eğik yüzeyler oluşturup kullanır, |
ÖÇ07 | Objeler üzerine doku ekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Video görüntüleyici gibi araçlar için donanımsal ve yazılımsal algoritmalar. | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Önceki haftaki konuya devam. | Önceki konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çerçeve tampon bellek. | Önceki haftanın tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çok işlemcili hücresel sistemler, | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hücresel sistemler, devam. | Önceki konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Görünür/görünmez yüzey işleme. | Konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yüzey işleme, devam. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Tüm konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Gölgelerin modellenmesi. | Konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Eğik yüzeyler. | İlgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yüzeyler, devam. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Doğal dokular. | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Uygulama programı yazımı. | C programlama becerilerinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Program yazımı, devam. | Program çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Uygulama programı yazımı, devam. | Program yazımına devam | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |