Genel Bilgi
Kod | EE601 |
Ad | Computer Graphics Fundamentals |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULUS ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar grafiğinin temellerinin tanıtılması. İleri uygulamalar için zemin hazırlanması.
Dersin İçeriği
Bilgisayar grafiği için yazılım ve donanım algoritmaları. Tarama çevrimi. 2 ve 3 boyutlu transformasyonlar, nesne hiyerarşisi. Görünmez yüzeylerin eliminasyonu, kırpma ve hata düzeltme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Computer Graphics, Principles and Practice. Third Edition. JOHN F. HUGHES, ANDRIES VAN DAM, MORGAN MCGUIRE, DAVID F. SKLAR, JAMES D. FOLEY, STEVEN K. FEINER, KURT AKELEY.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci: |
ÖÇ02 | Temel bilgisayar grafiği terminolojisini kullanır, |
ÖÇ03 | Bilgisayar grafiklerinin gelişimini bilir, |
ÖÇ04 | Bilgisayar ekranında temel grafik objelerini (doğru parçası, çember, düzlem, vb.) görüntüler, |
ÖÇ05 | 2 ve 3 Boyutlu transformasyonları grafik objelerine uygular, |
ÖÇ06 | 2 ve 3 Boyutlu perspektif transformasyonları grafik objelerine uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Grafiklerinin gelişimi | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Donanımsal ve yazılımsal algoritmalar | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tasarımdan ekrana dönüşüm | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tel çerçeve çizimi | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | 2 Boyutlu transformasyonlar | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 3 Boyutlu transformasyonlar | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | 3 Boyutlu transformasyonlar, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Objelerin görüntülenmesinde öncelik | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Görünmeyen bölgelerin eliminasyonu | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kırpma algoritmaları | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bozunmaların tamiri | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Perspektif transformasyon | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrenilen konuların uygulandığı yazılım | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenilen konuların uygulandığı yazılım, devam | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |