İÇM1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İç Mimarlık temel alanında belirlenmiş olan araştırma konusu çerçevesinde bilimsel araştırma yürüterek araştırma bulgularını tez formatında sunma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Araştırmaya konu olan sorunun tanımlanması, konuyla ilgili literatür taraması, kullanılan materyal ve yöntemler, bulgular ve bulguların değerlendirilmesi, gelecekteki çalışmalar için öneriler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Nitel Araştırma Yöntemleri, 2021,Ferhat Sayım, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri, Konu Tespiti, Süreç Yönetimi, Tez Yazımı, 2021, Okan Külköylüoğlu, Bilim, Bilimsel Araştırma ve Yayın Estetiği,2022

Notlar

Tez çalışma konuları ile ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma süreci ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanır.
ÖÇ02 Bilimsel rapor yazma ve araştırma bulgularını tez formatında ifade etme yetkinliği kazanır.
ÖÇ03 Tez yazım sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Tez yazım sürecinde akademik dili kullanma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme .
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Tez kapsamında çalışmalar. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tez kapsamında çalışma İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Tez konusuyla ilgili literatür taraması. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
4 Tez konusuyla ilgili literatür taraması 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
5 Tez konusuyla ilgili materyal araştırması. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Tez konusuyla ilgili materyal araştırması 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Tez konusuyla ilgili yöntem araştırması 3 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Tez kapsamında çalışma 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Tez konusuyla ilgili yöntem araştırması 4 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Tez yazım kuralları. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tez yazım kuralları 2. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tez çalışması. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Tez çalışması 2. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tez yazımı. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Tez yazımı 2. İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Tez kapsamında çalışmalar İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
17 Tez kapsamında çalışmalar 2 İlgili okuma ve araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 22 15 330
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 15 210
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 594
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,76
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52