İÇM747 İç Mekanda Anlamsal Analiz

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM747
Ad İç Mekanda Anlamsal Analiz
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Mekanı, çevre davranış ilişkisi bakımından yorumlamak ve değerlendirmek. Çevreye ait algılanabilir unsurların insan davranışı üzerinde etkisini kavramak.

Dersin İçeriği

Mekanda öz, biçim anlam ilişkisinin çözümlenmesi, anlamlandırma süreci, mekanda anlam ileten unsurlar. İşaretler ve simgeler, çevre davranış ilişkisinin irdelenmesi ve mekansal anlamın davranış üzerindeki etkisinin sorgulanması. İlgili model ve metodlar yardımıyla anlamsal sürecin irdelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Pile, J. F., & Pile, J. F. (1988). Interior design. HN Abrams.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan ve anlam ilişkisi üzerine bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür.
ÖÇ02 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir.
ÖÇ03 Mekan ve anlam ilişkisi çerçevesinde ilgili kuramsal bilgiye sahip olur.
ÖÇ04 Çevre kavramını iç mimarlık düzeyinde mekanla ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi ders tanıtımı bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Anlamlandırma Süreci, Semantik ve Semiyotik Yaklaşım ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Anlamlandırma Sürecine İlişkin Kuram ve Modeller ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Anlamlandırma Sürecine İlişkin Kuram ve Modellerin incelenmesi ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Anlamsal Düzeyler ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Anlamın Oluşumda Etkin olan Faktörler ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Davranış ve Anlam İlişkisi ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Biçim, İşlev ve Anlam İlişkisi ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mekan Kavramı ve Anlam İlişkisi ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Mekanda Anlam İleten Unsurlar ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 İç Mimari Mekanda Anlam Kavramı ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İç Mimari Mekanda Anlam İleten Unsurlar ilgili literatür okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İç Mimari Mekanda Anlamsal Analiz örnek analiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 İç Mimari Mekanda Anlamsal Analiz Çalışmaları örnek analiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52