Genel Bilgi
Kod | İÇM747 |
Ad | İç Mekanda Anlamsal Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mekanı, çevre davranış ilişkisi bakımından yorumlamak ve değerlendirmek. Çevreye ait algılanabilir unsurların insan davranışı üzerinde etkisini kavramak.
Dersin İçeriği
Mekanda öz, biçim anlam ilişkisinin çözümlenmesi, anlamlandırma süreci, mekanda anlam ileten unsurlar. İşaretler ve simgeler, çevre davranış ilişkisinin irdelenmesi ve mekansal anlamın davranış üzerindeki etkisinin sorgulanması. İlgili model ve metodlar yardımıyla anlamsal sürecin irdelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Pile, J. F., & Pile, J. F. (1988). Interior design. HN Abrams.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekan ve anlam ilişkisi üzerine bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür. |
ÖÇ02 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir. |
ÖÇ03 | Mekan ve anlam ilişkisi çerçevesinde ilgili kuramsal bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Çevre kavramını iç mimarlık düzeyinde mekanla ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi | ders tanıtımı bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anlamlandırma Süreci, Semantik ve Semiyotik Yaklaşım | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Anlamlandırma Sürecine İlişkin Kuram ve Modeller | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Anlamlandırma Sürecine İlişkin Kuram ve Modellerin incelenmesi | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Anlamsal Düzeyler | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Anlamın Oluşumda Etkin olan Faktörler | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Davranış ve Anlam İlişkisi | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Biçim, İşlev ve Anlam İlişkisi | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mekan Kavramı ve Anlam İlişkisi | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Mekanda Anlam İleten Unsurlar | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
12 | İç Mimari Mekanda Anlam Kavramı | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İç Mimari Mekanda Anlam İleten Unsurlar | ilgili literatür okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İç Mimari Mekanda Anlamsal Analiz | örnek analiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | İç Mimari Mekanda Anlamsal Analiz Çalışmaları | örnek analiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |