Genel Bilgi
Kod | İÇM738 |
Ad | Mekanda Yeniden İşlevlendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
mekan- kabuk ilişkisini kavranmasını sağlamak. Mekana yeni işlev kazandırılırken karşılaşılan teknik, estetik, anlam sorunlarını göstermek. Yapıya müdahale sınırlarını anlatmak
Dersin İçeriği
Mekanlara yeni tasarımlarla yeni işlev yüklenmesi bağlamında dönüşen ve değişen mekanlar anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Günay, Reha, Ahşap Yapılar, Sorunlar ve Çözüm Yolları, ** Ahunbay, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon,
Notlar
konuyla ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | mekan- kabuk ilişkisini kavrar |
ÖÇ02 | Mekana yeni işlev kazandırılırken karşılaşılan teknik, estetik, anlam sorunlarını bilir |
ÖÇ03 | Bir binaya veya mekana yeni işlev kazandırırken müdahale sınırlarını bilir |
ÖÇ04 | Tarihi değer taşıyan binaya yeni bir işlev vererek projelendirme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | temel kavramlar ve terminoljiye giriş | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | temel kavramlar ve terminolji açıklanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | mekan- kabuk ilişkisi | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | işlev- mekan- mekan koruma kavramları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
5 | taşınmaz kültür varlığı yapılarda işlevlendirme sorunu ve binaya müdahale sınırları | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
6 | teknik gezi | okuma, ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: oteller | okuma ve proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | okuma ve ödev | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: müzeler | tasarım projesi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
10 | yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: tren garları | tasarım projesi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: konutlar | tasarım projesi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | ödev sunumları, proje sunumları 1 | tasarım projesi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
13 | ödev sunumları, proje sunumları 2 | tasarım projesi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | ödev sunumları, proje sunumları 3 | tasarım projesi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | ödev sunumları, proje sunumları 4 | tasarım projesi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tasarım projesi sunumu | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tasarım projesi sunumu | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |