DEES801 Seminar

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DEES801
Ad Seminar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA GÖK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET TÜMAY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ULUS ÇEVİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İLYAS EKER (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET TEKE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET UĞRAŞ CUMA (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora tezinin bilimsel kurallara ve güncel/ güncele yakın bilgilere uygun bir şekilde hazırlanmasını sağlayacak temel esasların aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Çalışılmakta olunan alanın bilimsel kurallara uygun, güncel bilgilerle hazırlanıp sunumunun yapılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Bilimsel dergi makaleleri, bildiriler, tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma problemini tanımlar.
ÖÇ02 Çalışacağı konu ile alakalı araştırma yöntemlerini kullanır
ÖÇ03 Çalışacağı konu ile ilgili makaleleri, bildiri, tezleri bilimsel yöntemle inceler.
ÖÇ04 Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar
ÖÇ05 Araştırma konusunda literatürdeki eksikleri tespit eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 1 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 2 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 3 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 4. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 5. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 6. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 7 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 8. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 9. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 10. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 11. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 12. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 13. Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Araştırma konusu ile ilgili güncel makaleler, bildiriler, tezlerin araştırılması ve yorumlama 14 Çevirim içi kaynaklar ve basılı kaynak araştırması yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 50 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:53