EE697 Special Topics on System on Chip Design

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE697
Ad Special Topics on System on Chip Design
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kırmık üstü sistem tasarım prensiplerinin anlaşılması ve öğrencinin kendi seçtiği bir uygulamaya yönelik kırmık üstü sistemi teorik olarak tasarlaması ve benzetim ortamında doğrulamasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde Moore yasasının sonuçları kapsamında kırmık üstü yonga (KÜY) tasarımı ve onun yaygın kullanımı konuları incelenecektir. Teknolojik ilerleme sonucunda yonga alanına gittikçe artan sayıda ünite sığdırmak mümkün olmuştur. Bu sayede yalnızca bir işlemci değil İşlemcinin ihtiyaç duyduğu bellek sistemleri, giriş çıkış üniteleri, esnek ve hızlı farklı standartları destekleyen veriyolları bir ünitede kullanıcıya sunulabilmektedir. Bu derste CMOS teknolojisi, KÜY uygulamaları, bellek sistemi yönetim, çok işlemci çekirdeklerinin KÜY platfromlarına yerleştirilmesi, güç yönetimi ve maliyet konuları ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Kırmık Üstü Sistemler Uygulama Notları

Notlar

Bilimsel Dergi Makaleleri, Kırmık Üretici El Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstenilen uygulama alanine yönelik KÜY sistemlerini seçebillir.
ÖÇ02 KÜY tasarımına yönelik yazılım ve benzeşim araçlarını etkin olarak kullanabilir.
ÖÇ03 Pratik KÜY tasarım uygulamaları gerçekleştirir.
ÖÇ04 Öğrenci KÜY tasarımı alanında yayınlanan ileri araştırma makalelerini anlayıp analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Moore yasası ve elektronik sistem tasarımına etkisi Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Basit sayısal tasarım prensipleri. Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İleri sayısal tasarım prensipleri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 KÜY tasarımı bileşen ve üniteleri. Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
5 İleri veriyolu tasarım Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
6 KÜY tasarımında bellek hiyerarşisi Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 KÜY tasarımında yazılım geliştirilmesi Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 KÜY tasarımı benzeşim ve doğrulaması Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
10 KÜY uygulama alanları. Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 KÜY tasarımında güncel araştırma konuları. Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
12 Çok işlemci mimarilerini KÜY tasarımında kullanılması. Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
13 Proje konularının sunumu Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma
14 Araştırma projelerinin tartışması. Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Semester konularının tekrarı. Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:53