Genel Bilgi
Kod | EE683 |
Ad | Special Topics in Microelectronics I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders ileri veya özel alanlarda öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve mikroelektronikte en yeni önemli gelişmeleri takip etmek içindir.
Dersin İçeriği
Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SCI makaleler
Notlar
SCI makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders ileri veya özel alanlarda öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve mikroelektronikte en yeni önemli gelişmeleri takip etmek içindir. |
ÖÇ02 | Mikroelektronik ile ilgili güncel ilgi alanlarını anlamak |
ÖÇ03 | Entegre devre kavramını anlamak |
ÖÇ04 | Entegre sistem yapı taşlarının ve devrelerinin temellerini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 1 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 2 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 3 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 4 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 5 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 6 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 7 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 8 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 9 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 10 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 11 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 12 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 13 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Mikroelektronik üzerine teknik literatürdeki güncel ilgi konuları 14 | Bir sonraki ders içeriğini gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |