EE624 High Speed Computer Arithmetic

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE624
Ad High Speed Computer Arithmetic
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders bilgisayar işlemci mimarı için gereken bilgi donanımını kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bilgisayar aritmetiği modern işlemcilerin veri-işleme yolundaki ünitelerin tasarımına odaklanmış aktif bir araştırma alanıdır. Bu kursta bilgisayar aritmetiğinin teorik yönleri donanım uygulamaları ile birlikte anlatılacaktır. Özellikle işlenecek konular şunlardır: Dijital Sayı Sistemleri, Kayan Nokta Sayılar, Yüksek performanslı toplama devreleri, paralel prefiks toplayıcılar, şartlı toplama yapan devreler, yüksek hızlı çarpma devreleri, dizi çarpıcılar, ağaç çarpıcılar, çarpma-toplama devreleri, paralel bölme devreleri ve uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Digital Design.

Kaynaklar

Computer Arithmetic, Israel Koren

Notlar

IEEE Computer Arithmetic Conference Proceedings , Computer Manuals,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güncel araştırma makalelerini değerlendirip analiz eder.
ÖÇ02 Modern sayısal tasarım dillerini kullanarak yüksek hızlı ünitler tasarlar.
ÖÇ03 Yüksek hızlı aritmetik devrelerinin benzeşimini yapar ve fonksiyonel doğrulamalarını gerçekleştirir.
ÖÇ04 Yüksek hızlı aritmetik devrelerinin güç analizini yapar
ÖÇ05 Bilgisayar aritmetiği alanında bir tarama makalesi yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sabit noktalı sayı sistemleri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kayan noktalı sayı sistemleri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Elde-Öngören toplayıcılar, paralel prefiks toplayıcılar Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Paralel çarpıcılar, dizi çarpıcılar Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
5 Ağaç çarpıcılar, çarpma-toplama birleşik ünitleri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kayan nokta toplayıcı ve çarpıcılar Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
7 Paralel Bölme Devreleri Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Boru hatlı tasarım konseptleri ve uygulamaları Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
10 VHDL tasarım dili Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bilgisayar simülasyon ve doğrulaması Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
12 ASIC devre tasarımı ve sentezi, Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 FPGA devre tasarımı ve sentezi Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Bilgisayar aritmetiği proje tasarımı Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tasarımların sunumu Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:53