Genel Bilgi
Kod | SBUZ203 |
Ad | Diplomasi Tarihi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Rönesans döneminden Birinci Dünya Savaşına kadar uzanan dönemde dünya siyasi tarihine yön veren temel gelişmeler üzerinde yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Avrupa merkez olmak üzere yaşanan siyasi ve ekonomik değişimler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders diplomasi tarihine genel bir bakış sağlamaktadır. 15. yüzyıldan başlayarak Birinci Dünya Savaşının başlamasına kadar ittifaklar, savaşlar ve bunların nedenleri, kurumlar ve önemli dökümanlar üzerinde durarak dünyanın geçmiş 400 yıllık tarihi incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
J.M. Roberts Modern Avrupa Tarihi
Notlar
John Merriman Modern Avrupa Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rönesans dönemi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Avrupa'da modernliğin başlaması hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Reform dönemi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | 16. yüzyıl başında Avrupa'da önemli siyasi gelişmeler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Otuz Yıl Savaşları'nın nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Mutlak monarşinin doğuşu ve Fransa'nın yükşelişi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Mutlak monarşinin Rusya'da nasıl uygulandığını öğrenir. |
ÖÇ08 | Emperyalizmin ilk aşamaları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | 18. yüzyılda küresel ekomik değişimler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Fransız Devrimi'nin çıkışı ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Napoleon Bonaparte döneminde Avrupa'nın yaşadığı siyasi ve ekonomik değişimleri öğrenir. |
ÖÇ12 | Avrupa'da sanayileşmenin başlaması hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ13 | 1848 Devrimlerinin nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ14 | Emperyalizmin Afrika ve Uzakdoğu'daki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ15 | Bismarck ve onun uyguladığı politikalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Batının Zihniyeti ve Rönesans | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.269-280. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yeni Bir Çağ | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.287-301. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Reform Dönemi | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.310-323. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Batı Avrupa'nın Siyasi Örgütlenmesi | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.331-346. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Otuz Yıl Savaşları | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.346-353. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 14. Louis ve Fransa'nın Yükselişi | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.353-360. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
8 | Avrupa Emperyalizmin Başlangıcı | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.382-393. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ticaret, İmparatorluk, Diplomasi ve Savaş | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.399-413. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Fransız Devrimi | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.418-428. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Napolyon Döneminde Avrupa | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.428-440. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Endüstriyalizm | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.440-453. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sanayileşme ve İdeoloji | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.453-469. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1848 Devrimleri | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.476-493. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Afrika İçin Kapışma | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.520-534. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Bismark ve Avrupa | J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.543-557. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 7 | 105 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |